ترابری بدون سانحه 151 هزار مسافر دریایی در طرح نوروزی بنادر غرب هرمزگان

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اظهار کرد : از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان پانزدهمین روز از فروردین ماه سال جاری، در مجموع جابجایی 151 هزار و 465 نفر از طریق بنادر غرب هرمزگان به مقصد جزیره کیش و ابوموسی صورت گرفت .

 

وی افزود: طی همین مدت، عملیات جابجایی 36 هزار و 632 دستگاه خودرو در غرب استان هرمزگان و از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه ، آفتاب، چارک و کیش انجام پذیرفت.

 

صابری گفت: با ایجاد زیرساخت های مناسب و به کارگیری شناورهای ایمن و استاندارد مسافری در طول اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی، شاهد یک هزار و 489 سفر دریایی بدون حادثه در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان بودیم که این موفقیت، مرهون تلاش شبانه روزی متولیان حمل و نقل دریایی و متصدیان امر در بنادر و دریانوردی در نظارت مستمر بر وضعیت ایمنی و سرویس دهی شناورها در منطقه غرب هرمزگان بوده است.

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از آخرین آمار و اطلاعات مربوط به وضعیت فعالیت های گردشگری ساحلی و دریایی در استان طی ۲۰ ‏روز اجرای طرح نوروزی نیز سخن به میان آورد و گفت: طی مدت یاد شده، در مجموع بیش از 13 هزار نفر از شناورهای تفریحی و گردشگری برای انجام گشت های دریایی در سایت های مجاز گردشگری بهره مند شدند و یکهزار و 568 فروند شناور تفریحی این مهم را پوشش دادند.

 

لازم به ذکر است، طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ‏ایمنی شناورها از ۲۵ اسفند گذشته آغاز و تا پایان روز ۱۵فروردین ماه جاری ادامه داشت؛ دوره ای ۲۰ ‏روزه که خوشبختانه هیچ حادثه ای در این مدت به وقوع نپیوست و مسافران دریایی سفری ‏ایمن و آرام را در آغازین روزهای بهاری سال ۹۵ تجربه کردند.‏