آئین سنتی آردگیز گردان و شادی کودکان قشمی + تصاویر

سنت دیرینه  آردگیر گردان در جزیره قشم معمولا بعد از نماز عصر تا غروب آفتاب روز چهاردهم شعبان ادامه دارد و کودکان به همراه والدین خود با شور و حال وصف نشدنی در محلات دور و اطراف خود کشت می زنند و از منازلی که درب خانه ها آنها باز است تنقلاتی مانند بسکویت ، پفک ، یخمک ، ژله و … را به آنها هدیه می گیرند.

 

دیدن کوچه هایی پر از  کودکان سرشار از شادی و سرور که به تک تک خانه ها سر می زنند ، در کنار آن مردمان تشیع و تسنن جزیره درب خانه های خود را با سخاوت و خوش رویی به روی مهمان های آردگیزکردانی باز می کنند توجه همه غیر بومیان را به خود جلب کرده بود تا جایی که غیربومی ها و مسافران هم دنبال این دسته ها به راه افتاده بودند.

 

در کنار این همه هیاهوی کودکانه ، جوانان محب امام زمان (عج) به صورت تیمی و هماهنگ با در دست داشتن بیرق و پرچم های رنگارنگ به خانه های محلات قشم می روند و نیمه شعبان را به تک تک خانواده های قشمی با دادن هدایا تبریک می گویند ، بزرکترها هم با گشت زنی در محلات هدیه خود را از همسایه ها می گیرند تا در این شب ارزشمند در شادی همگان شریک باشند.

 

کسبه ها ، پایگاه های بسیج ، مساجد همگی با برگزاری ایستگاه های صلواتی این شب مهم را جشن می گیرند و در خیابان های این شهرستان شربت و شیرینی در بین محبان امام زمان (عج) توزیع می کنند.

 

انتهای پیام/

  • ی
  • ص
  • یب
  • ی