ساخت نخستین فرش 3*2 متری با درب پلاستیکی بطری در هرمزگان

به نقل از جهانگیریه، با توجه به اینکه گروه هستمت، یک گروه اجتماعی است که با جمع آوری درب های پلاستیکی بطری و به فروش رساندن آن، جلب توجه عمومی نسبت به وضعیت معلولین عزیز و کمک به خرید ویلچر، حفاظت از محیط زیست و اشاعه‌ی فرهنگ تفکیک زباله و افزایش مشارکت شهروندی را سه هدف عمده خود می داند، اعضای این گروه در شهرستان بستک اقدام به جمع آوری بیش از 15 هزار و 330 عدد درب بطری پلاستیکی کردند.

 

آنها که هدف خود را برداشتن گام هایی در راه ایجاد جامعه ای با شهروندان بهتر و مسئول تر می دانند، و شهروندانی که به محیط زیست احترام گذاشته و برای هم نوعان خود اهمیت بیشتری قائل شوند اقدام به طراحی و ساخت یک فرش 3*2 متری با درب های پلاستیکی کردند تا با فروش آن به نفع معلولین، به اهداف خود برسند.

 

هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی شهرستان بستک برای درآمد زایی بهتر برای کمک به معلولین اقدام به طراحی و ساخت یک فرش 3*2 متری با درب های پلاستیکی کردند که در نوع خود برای اولین بار در استان هرمزگان است.

 

برای ساخت این فرش 6740 درب بطری بکار رفته است که این فرش در کنار دیگر آثار هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی شهرستان، در نمایشگاه این انجمن که در روز سه شنبه تاریخ  8 تیر ماه و با حضور مسئولین و خیرین شهرستان برگزار می گردد به نفع معلولین به فروش خواهد رسید.

 

این نمایشگاه که به نفع معلولین است در ساعت 11 شب تا یک بامداد در روبروی مسجد جامع شهر بستک برپا می گردد.

 

3

 

2

 

1