افزایش مرگ مادران باردار به دلیل خطای پزشکی در قشم

به نقل از قشم آزاد؛دلهره و ترس از زایمان کردن زنان باردار دربیمارستان پیامبراعظم (ص) قشم به حدی است که وقتی اولین گامشان را به این مکان می گذارند درد زایمان را فراموش می کنند و فقط و فقط دعا می کنند که سالم از این بیمارستان بیرون بیایید چراکه خیلی ها رفتند برای زایمان ولی دیگر به این دنیا باز نگشتند.

تا چندی پیش اتاق مراقبت پس از بیهوشی در بیمارستان قشم موجود نبود در کنار آن  بیمارستان تجهیزات و کادر پزشکی مناسبی نداشت که پس از مرگ و میرهای پی درپی و متعدد و اعتراض خانواده های قشمی، این امکانات تا حدودی فراهم شد و بیمارستان فاطمه الزهراء جای خود را به بیمارستان پیمامبر اعظم داد تا بلکه جرقه امیدی در حوزه بهداشت این شهرستان روشن کند ولی متاسفانه مردم تغییر چندانی احساس نمی کنند .

مرگ و میر زایمان به حدی رسید که امامان جمعه شهرستان قشم ( تشیع و تسنن ) انتقادات خود را از تریبن نماز جمعه بیان کردند امام چاره ساز نبود و این روند رشد بیشتری گرفت تا تعداد مراجعان به بیمارستان و مراکز درمانی در این شهرستان کاهش یابد و خانواده هایی که توان مالی بالایی دارند به مرکز استان یا استان های همجوار مراجعه کنند و آنهایی که توانایی مالی نداشتند در بیمارستان قشم زایمان می کردند که سالم ماندن آنها معلوم نبود .

بعد از افتتاح بیمارستان جدید شدت این مرگ و میرها و اشتباهات تا حدودی کمتر شد تا اینکه درهمین روزهای اخیر بانوان جزیره قشم در پی مرگ یک مادر باردار به دلیل اشتباهات نیروهای بیمارستان قصد داشتند جلو بیمارستان تجمع اعتراض آمیزی برگزار کنند که با ورود دستگاه های امنیتی این تجمع لغو شد .

قرار بود بانوان جزیره قشم در حمایت از مرگ نابهنگام مادری باردار از روستای لافت این شهرستان با هدف اعتراض به کادر و خدمات بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم در روز شنبه مورخ دوم مردادماه ساعت 8 صبح تجمع کنند که این امربا دخالت دستگاه های دولتی و قول بررسی سری ای پروند لغو شد .

این درحالی است که محمدرضا دولت آبادی ، رییس شبکه و بهداشت شهرستان قشم در جمع خبرنگاران خبرمرگ زن باردار قشمی را تایید کرده است و می گوید : کارشناسان اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کارشناسان شبکه بهداشت قشم و حتی حراست شبکه بهداشت و درمان نیز بلافاصله برای جلوگیری از دستکاری پرونده وارد عمل شده و تمام مدارک، مستندات و پرونده را جمع‌آوری و نتایج را ارزیابی کرده است، سپس پرونده به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انتقال داده شد .

وی خاطرنشان کرد: بررسی کامل پرونده در بندرعباس ادامه پیدا می‌کند و اگر قصوری از سوی پزشک و کادر بیمارستان ثابت شود حتماً از طریق قانونی با خاطیان برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است” چندی پیش یک مادر قشمی به خاطرسهل‌انگاری دربیمارستان قشم جانش به خطر افتاده و در نهایت  نوزادش به اشتباه کادر پزشکی فوت کرد که این اشتباه را ، احدی دکتر ارولوژیست و استاد دانشگاه هرمزگان این اشتباه را رسانه ای کرد .