کارگرانی با دستان خالی در تمنای زندگی

به نقل از هرمز؛ کارگران شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان بعد از گذشت شش ماه از اخراجشان و با وجود پیگیری های متعدد برای ششمین بارمقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند و خواستار رسیگی مسئولان به مشکلاتشان شدند.

 سلیمی، کارگر اخراجی شرکت آلومینیوم المهدی  با 20 سال سابقه کاری که در لیست اخراجی های این شرکت قرار داشت در گفتگو به خبرنگار هرمز گفت: رئیس کنونی آلومینیوم  ادعا دارد که قصد دارد کارخانه را با 800 نیرو اداره کند در حالی که در متن قرار داد تعداد 1350 کارگر قید شده است.

یکی دیگر از کارگران اخراجی این شرکت با 19 سال سابقه افزود: مدیر جدید تمام بیمه های تکمیلی سال گذشته ما را از حقوقمان کم کرده و به بیمه هیچ هزینه ای پرداخت نکرده است، در فیش های حقوقی قید شده، از حقوق ما مبالغی برای بیمه تکمیلی کسر شده اما پرداختی به بیمه ها نداشتند و وقتی که ما برای درمان به بخش های درمانی مراجعه نموده ایم با این حقیقت تلخ روبرو شدیم که، بیمه ما دارای اعتبار نیست و حق بیمه از سوی این شرکت به شرکت بیمه گر پرداخت نشده است که این امر  دزدی آشکار از کارگران زحمتکشی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.

سلیمی افزود: چرا امروز مقامات استانداری با ما برخوردی نمی کنند و جلوی تجمعات ما را نمی گیرند؟ آنها همه این موضوع را می دانند که حق با ماست و درخواست های ما کاملا قانونی و طبق حق و حقوق قانونی می باشد و تنها چیزی که می توان گفت این است که علی محمدی می خواهد کارخانه را از کار ساقط کند.

وی اظهار کرد: درخواست ما از استاندار این است که همانطور در رسانه ی ملی (صدا و سیما)  اعلام کردند که همه مسائل و مشکلات حل شده است، الان به خاطر اشتباهی که کردند از ما معذرت بخواهند و اعلام کند با این سمت در استان هیچ کاری از دستش برنمی آید.

 

یکی دیگر از کارگران حاضر در این تجمع در حالی که حکم نیروی رسمی در دست دارد گفت: با 19 سال سابقه در بخش تولید، پای دیگ 900 درجه کار کردن، سوختگی ها، بیماری های ناشی از سختی کار بدون هیچ عذری در تاریخ 31 تیر اخراج شدم  این در حالی است که در حکم کارگزینی به عنوان نیروی رسمی و دائمی ثبت شده است.

 

یکی دیگر از کارگران این شرکت که سابقه کار بالایی داشت تأکید کرد: ما جوانی خودمان را برای این شغل گذاشته ایم و در حال حاضر برای شغلی که در شرف بازنشستگی آن هستیم امنیت شغلی نداریم. پرسنلی که روی کار آمدند بین کارگران و کارمندان تفرقه ایجاد می کنند و همه چیز را به چشم بومی و غیر بومی می بینند. همه این ها در صورتی اتفاق افتاده است که در قانون کار ذکر شده با تعویض مدیران و روسا تا 5 سال هیچ یک از کارمندان آن مجموعه نه اخراج و نه تعویض شوند.

 

دیگر کارگر اخراجی با 18 سال سابقه ی کار که جزء نیروی های رسمی این شرکت است عنوان کرد: این کارخانه را با قراردادی مبنی بر 1350 نفر تعداد کارگران و کارمندان مشغول کار امضا کرده اند و در یکی از بندهای قرارداد به صراحت قید شده که خریدار تا 5 سال حق جابجایی یا تعدیل و اخراج این تعداد نیروی کار را نخواهد داشت اما امروز شاهد آن هستیم که خریدار این شرکت به پشتوانه ارتباطاتی که دارد آگاهانه تیشه به ریشه تک تک ما می زند و ظاهرا هیچ مقامی هم قادر به مقابله با وی نیست.