جزیره قشم روگسل زلزله

به نقل از پایگاه خبری قشم آزاد ، علیرضا نصری ، فرماندارشهرستان قشم درنشست صمیمی با مردم روستای طولا که در مسجد جامع این روستا برگزار شد ، اظهار داشت : جزیره قشم روی گسل زلزله قرار دارد و مشکل ساخت ساز بدون پروانه ساخت دردسرسازمی شود اما راهکاری مبنی بر رفع این مشکل دیده شده است که آن هم پرداخت 50 درصد قیمت زمین به سازمان منطقه آزاد است .

سخنان فرماندارشهرستان قشم باعث واکنش تند ساکنان روستای طولا شد و یکی از معترضین اظهارداشت : آقای فرماندارشما به فکر رفع مشکل مردم نیستید بلکه به فکر کسب درآمد برای سازمان هستید چگونه مردمی زمینی که به ارث برده اند یا خریداری کرده اند 50 درصد ازرش آن را به سازمان بدهند ، مردم این روستا این توان را ندارند.

وی ادامه داد : جان مردم و خطرات احتمالی همچون زلزله برای شما مهم نیست و هدف شما فقط گرفتن پول از مردم است چرا که وضعیت مالی سازمان منطقه آزاد خراب است و شما از این راه می خواهید تامین اعتباری داشته باشید و گرنه سند را با گرفتن 50 درصد ارزش زمین به مردم واگذار نمی کردید هدف پول است و خطرات وسیله ای برای گران کردن قیمت زمین است .

فرماندارشهرستان قشم در ادامه این نشست ، گفت : ما با افتخار و دیده منت به دنبال حل مشکلات مردم روستای طولا خواهیم بود و باکمترین زمان مشکلات را حل می کنیم اما باید قبول کنیم که مشکلات که از 15 سال گذشته بوده است به راحتی قابل حل شدن نیست .

نصری با اشاره به اینکه برای حل مشکل آب و برق این روستا جلسات متعددی برگزار شده است ، تاکید کرد : ما مسولان برای رسیدگی به مشکلات مردم آمده ایم و این مشکلات چندین ساله با کمک همه حل خواهد شود .

انشعاب آب و برق دو مشکل اساسی مردم روستای طولا بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت ، البته این نشست سراسر از اعتراض مردم این روستا بود و بارها سخن مسولان درهنگام سخنرانی قطع می شد .

گرفتن انشعاب آب ازشهرداری درسال های گذشته یکی دیگر از مشکلات مردم این روستا بود که مسولان آب وفاضلاب سازمان منطقه آزاد کنتورهای قدیمی راقبول ندارند و از مردم می خواهند برای دریافت کنتور جدید دوباره هزینه پرداخت کنند ، فرماندار قشم از مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه آزاد قشم خواستار رسیدگی به این پرونده ها شد .