جان مردم میناب در خطر گسترش فروچاله ها

عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم نتیجه گیری مردم میناب پیرامون بحران آب از سوی مسئولان استانی و کشوری بیان داشت: نوشتن طومار به دفتر رهبری برای پیگیری مطالبات مردمی حرکتی سنجیده ونتیجه بخش است.

هاشمی نخل ابراهیمی با بیان اینکه چالش های مدیریتی در شهرستان واستان سبب شده است که به بحران ایجاد شده در میناب توجهی نشود گفت: همه اقدامات صورت گرفته در راستای حل موضوع بحران بی آبی در میناب واحداث آب شیرینکن در بندر عباس برای پایان دادن به بی آبی ونجات دشت میناب در مسیر چالش های مدیریت حرکت کرده ونتیجه بخش نشده است.

وی عنوان کرد: شهرستان میناب وباغات سرسبزآن در حال نابودی است اما مدیران با بی اعتنایی به این موضوع وعدم تسریع در انجام کار که بتواند به این موضوع پایان دهند اقدام مفیدی انجام نداده اند.

مشاورمعاونت پارلمانی سازمان ومدیریت برنامه ریزی کشوربا بیان این مطلب که شهرستان میناب به محل بازدید مسئولان تبدیل شده گفت: همه مدیران از موضوع بحران در این شهرستان اطلاع دارند اما برای نجات شهرستان مفید واقع نشده است.

وی اظهارداشت: پدیده وقوع فروچاله های شهرستان میناب وبحران بی آبی با مطالبه گری یک سازمان مردم نهاد به اوج رسید وهمه مسئولان مدیریتی و نظارتی استان وکشور هم نسبت به این موضوع واقف هستند ودر همایشهای انجام شده با موضوع بحران اب ونجات دشت میناب  شرکت کرده اما حضور آنها فقط در اندازه یک وعده توخالی بوده است.

هاشمی نخل ابراهیمی خاطرنشان کرد: همه پیگیری ها در زمان نمایندگی در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان و وزرا صورت گرفته و مسئولان تراز اول کشور را نیز برای لمس کردن این موضوع از نزدیک به شهرستان آورده شده اما این پیگیری ها باید همچنان با جدیت ادامه داشته باشد.

وی بیان داشت: حرکت در دست اقدام مردم میناب ونگاهبانان جلگه میناب باید در مسیر مسالمت آمیز وبدوراز تنش باشد  تا علاوه بر کمک به مسئولان استانی وشهرستانی برای حل موضوع مفید واقع شود.

وی با اشاره به اینکه مردم  این منطقه در واقع صاحبان حقیقی منابع آبی این شهرستان هستند وسلطه پذیری برخی از مسئولان بر این منابع در این شرایط بحرانی صحیح نیست گفت: استمداد مردم میناب برای تحقق خواسته آنها از عالی ترین مقام کشور ومقام معظم رهبری مطالبه ایی است که مردم از این مقام عالی کشور دارند.

هاشمی نخل ابراهیمی بیان داشت: نوشتن طومار ودیدار با مقام معظم رهبری برای ایجاد راحل جدی ونجات دشت میناب می تواند تاثیرجدی  بر مدیریت منفی مدیران و کمک به آنها در این راستا باشد.

مشاورمعاونت پارلمانی سازمان ومدیریت برنامه ریزی کشور ابرازداشت: شهرستان میناب که با دادن خون شهدای خود در نظام جمهوری اسلامی ودولت سهمی دارد باید در بین مسئولان ومقامات کشوری دیده شود و  به خواسته گروه نگاهبانان جلگه میناب در مسیرمطالبات مردمی وکمک برای داشتن شهری زنده و نجات از تشدید فروچاله های بیشتر که خطر امنیتی جبران ناپذیری را به دنبال دارد توجه بیشتری شود..