۱۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در هرمزگان کشف شد‌

سردار عزیزالله ملکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یک‌هزار و 550 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل 612 کیلوگرم تریاک، 665 حشیش، 276  کیلوگرم هروئین در 72 ساعت اخیر در استان هرمزگان کشف و ضبط شد.

وی بیان‌ داشت: آنچه در این کشفیات مهم بوده مقدار هروئین کشف شده است، چرا که هر 10 کیلو گرم تریاک، یک کیلوگرم هروئین تهیه می شود و منشا این مقدار هروئین 2 تن و 760 کیلوگرم تریاک بوده که در 72 ساعت اخیر کشف شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح‌کرد: در این عملیات‌ها، 164 نفر دستگیر شده‌اند که از این تعداد، 16 نفر از قاچاقچیان عمده هستند و به صورت باندی فعالیت می‌کرده‌اند، کشف این مواد در سه مرحله توسط پلیس مواد مخدر استان و فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها بوده که اغلب در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته است.

سردار ملکی با اشاره به برخورد جدیبا قاچاق کالا و مواد مخدر در هرمزگان گفت: در این راستا توفیقات خوبی در سال جاری به دست آورده‌ایم.

وی همچنین گفت: به منظور زمین‌گیر کردن قاچاقیان، یک قرارگاه منطقه‌ای بزودی در شرق استان هرمزگان ایجاد می‌شود.

سردار ملکی از برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و دستگیری 47 نفر در این خصوص خبر داد و تصریح‌کرد: در عملیات‌های پاکسازی نیز، 11 نفر معتاد متجاهر دستگیر و از این تعداد، 50 نفر به کمپ معرفی شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از توقیف 17 دستگاه خودرو و 6 دستگاه موتورسیکلت در این عملیات خبر داد و ابرازداشت: همچنین 5 قیضه سلاح جنگی و شکاری نیز از اعضای این باند کشف و ضبط شد.

سردار ملکی از کشف 59 تن انواع مواد مخدر  و رشد 20 درصدی کشفیات در هرمزگان از ابتدای سال جاری خبرداد و اذعان‌داشت: از ابتدای آبان ماه تا کنون نیز 7 تن و 236 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان هرمزگان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 47 درصد افزایش کشف داشته ایم.

وی ادامه داد: 819 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در 2 مرحله جداگانه از راه دریا وارد استان هرمزگان شده که در یک مرحله، 122 کیلوگرم مواد و در مرحله دیگر 697 کیلوگرم مواد مخدر به محض ورود به خشکی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در حال حاضر عمده ورود مواد مخدر از نوع تریاک از راه دریا بوده، اگر چه از راه خشکی نیز کشفیاتی صورت گرفته اما در این مرحله از کشف و ضبط انواع مواد مخدر، عمده مواد از نوع تریاک و از راه دریا بوده است.

سردار ملکی در تشریح نحوه کشف و ضبط انواع مواد مخدر در استان گقت: این مواد از مرزهای استان هرمزگان و از سمت استان سیستان و بلوچستان و در انتهای حوزه استحفاظی استان وارد دریا شده و عمدتا در غرب استان با انجام اقدامات اطلاعاتی عملیاتی کشف می‌شود.

وی همچنین از کشف و ضبط 850 کیلوگرم مواد مخدر در جزیره قشم در هفته گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای آبان ماه تا کنون بیش از 7 تن مواد مخدر در استان کشف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کشف بیش از 470 میلیارد تو مان کالای قاچاق در سطح استان خبرداد و گفت: 2 محموله قاچاق خودورهای وارداتی در جاده بندرلنگه ـ خمیر توسط ماموران انتظامی استان در اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی توقیف و تعداد 8 دستگاه خودور سواری اسپورتیچ مدل 2016کشف شد.

سردار ملکی ادامه داد: این خودروها با اسناد جعلی و به نام خودروی فرسوده برای ترانزیت به کشور عراق وارد ایران شده تا این خودروها را در داخل کشور با خودروی مستعمل جایگزین کرده و سپس از مرز عراق از کشور خارج کنند.