ورود دوست داران محیط‌ زیست به میناب

  نجفی مدیر کاروان حفاظت از محیط‌ زیست گفت: این کاروان حرکت خود را از طبس آغاز کرد و با حضور در شهرهای جنوبی کشور که زیستگاه کویری یوز پلنگ آسیایی محسوب می‌شود  سفر خود را ادامه خواهد داد .

 

وی با اشاره به کاهش یافتن تعداد زیستگاه‌های این‌گونه حفاظت‌شده، افزود: باید این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود که با احترام به حریم حیوانات فرصت ادامه حیات را از آن‌ها نگیریم.

 

مدیر کاروان حفاظت از محیط‌ زیست  افزود : راه‌اندازی کاروان تبلیغی یوزپلنگ بسیار مؤثر است، زیرا مردم به‌ویژه رانندگان وقتی تصویر یوزپلنگ را بر روی خودرو می‌بینند به‌سوی ما می‌آیند و درباره یوزپلنگ سؤال می‌کنند وما با توضیح درباره ویژگی‌های این‌گونه در حال انقراض آنان را به حفاظت از این حیوان تشویق می‌کنیم.

 

نجفی گفت : مهمترین مشکلی که بر سر راه یوزپلنگ ایرانی برای بقای نسل وجود دارد تصادفات جاده‌ای است که انتظار می‌رود رانندگان با مشاهده این حیوان بایستند و بگذارند تا از عرض جاده عبور کند.

 

وی افزود: تاکنون در جاده‌های کرمان، مهریز، بافق و شاهرود تعدادی ازاین‌گونه نادر آسیایی در تصادف با خودروها کشته شده اند که به کار تبلیغاتی گسترده برای آگاهی مردم برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی نیاز است.

 

کاروان دوست داران محیط‌ زیست حرکت خود را از شهرستان طبس به سمت کرمان و سپس خلیج‌فارس تا جزیره کیش و از کیش به سمت یزد و طبس عنوان کرد.

 

بهمن نجفی که بازنشسته سازمان حفاظت محیط‌زیست است به مدت هفت سال با هزینه شخصی به همراه خانواده خود با سفر به نقاط مختلف کشور مردم را با آسیب‌هایی که می‌تواند موجب به خطر افتادن حیات یوزپلنگ شود آگاه می‌کند.
انتهای پیام/ر