پرورش انواع دام و طیور محلی عرصه ای درآمدزا برای جوان رودانی+تصاویر

یکی از موضوعات مهم کشور که چند سالی است در جامعه مورد توجه قرار گرفته بحث اقتصاد مقاومتی است. در طی سال های گذشته این موضوع مورد توجه قرار گرفت و اقداماتی در این راستا در حد توان صورت گرفت اما گویا کافی نبوده تا جایی که رهبر انقلاب نام امسال را دوباره به نام سال اقتصاد مقاومتی نامیدند و بر اقدام و عمل در این راستا تاکید کردند.

در کتاب ها و روزنامه ها و سایتهای مختلف خبری موضوع اقتصاد مقاومتی بارها تعریف شده و مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. اما همانطور که در کلام مقام معظم رهبری نیز مشخص است تعریف و توضیح و شعار دادن در این باره دردی را دوا نمیکند چون اگر این تعاریف و توضیحات مثمر ثمر بود امسال دوباره به این نام نامگذاری نمی شد. آن چه در کلام ایشان مورد توجه قرار گرفته بحث اقدام عملی در زمینه بکار گیری اقتصاد مقاومتی در راس کارهای دولت و نهادهای اجرایی است.

هر یک از ما ممکن است ذهنیت های مختلفی درباره عمل به اقتصاد مقاومتی داشته باشیم. یکی ممکن است از آن به عنوان صرفه جویی یاد کند ،یکی دیگر ممکن است از آن به عنوان استفاده بهینه از امکانات محدود یاد کند،اما در ذهن بسیاری از مابحث اقتصاد مقاومتی با مبحث حرکت به سوی افزایش تولید ملی گره خورده است. این که اطلاعات آحاد جامعه در این زمینه محدود است به این موضوع بر می گردد که اطلاع رسانی کافی در این زمینه نشده و به مردم خوب توضیح داده نشده که منظور از اقدامات عملی برای اقتصاد مقاومتی چیست؟

در شهرستان رودان بسیج سازندگی با فعالیت خوب خود در زمینه محرومیت زدایی و پرداخت تسهیلات به متقاضیان با طرح ها ی مختلف اقتصاد مقاومتی حرکتی روبه جلو را آغاز کرده که پرورش انواع دام سبک و سنگین ومرغ ها ی محلی توسط یک فعال اقتصاد مقاومتی در روستای خراجی از جمله این اقدامات به شمار می رود .

عبدالرسول صادقی بهمنی فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی که با پرورش انواع دام و طیور محلی در راستای اقتصاد مقاومتی قدم برداشته است در گفت و گو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تکلیفی که بر عهده خود دانسته ،ابتدا به بسیج سازندگی شهرستان مراجعه وباتوجه به سابقه قبلی در بحث پرورش دام و طیور، در عرصه دام سنگین تشکیل پرونده داده و تسهیلات دریافت نموده ام .

وی افزود با همکاری و راهنمایی مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه رودان  در مدت زمان کوتاه بعد از بازدید اولیه به بانک عامل معرفی و پس از ارائه ضامن مبلغ دویست میلیون ریال تسهیلات دریافت و با نظر کارشناسان مجرب معرفی شده از طرف  بسیج سازندگی اقدام به خرید ۵راس گاو پرواری کرده ام.همچنین در کنار پرورش دام سنگین،دام سبک و نیز پرورش مرغ بومی هم نیز داشته که همه ی اینها مرحون پیگیری ها وهمکاری بسیج سازندگی  شهرستان بوده که با پرداخت تسهیلات و راهنمایی های درست به ما آموختند که در همه به به اندازه توان خود می تواند در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند.

این فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه از کار خود راضی هستم و این کار را ادامه خواهم داد تصریح کرد: با پرروش انواع مرغ های محلی و انواع گوسفند و همچنین پرواربندی گوساله ، پس از فروش آنها درآمد خوبی به دست می یاورم که با خرید دستگاه جوجه کشی هم در زمینه پرورش مرغ محلی موفقیت خوبی را بدست آورده و از کار خود راضی هستم.

در ادامه فضل الله قاسمی مسئول بسیج سازندگی شهرستان رودان در گفت و گو با خبرنگار رودان نیوز فعالیت بسیج سازندگی درزمینه محرومیت زدایی و طرح های اقتصاد مقاومتی را مثبت ارزیابی و اظهار کرد:در سال جاری مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی  در شهرستان رودان پرداخت شد.

وی افزود :فعالیت این واحد در زمینه پرورش انواع دام سبک و سنگین وطیور است که تا کنون مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات  از اعتبارات اقتصاد مقاومتی  به این واحد پرداخت گردیده و فعالیت خوبی هم در عرصه اقتصاد مقاومتی  از خود به جای گذاشته است .

مسئول بسیج سازندگی رودان تصریح کرد: علاوه بر اینکه تسهیلات به متقاضیان پرداخت می گردد نظارت بر اجرای پروژه و حتی مشاوره های لازم به فعالان در اقتصاد مقاومتی هم توسط کارشناسان بسیج سازندگی صورت می گیرد.

قاسمی در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان رودانی پرداخت گردیده است خاطر نشان کرد:بسیج سازندگی شهرستان رودان با حمایت سازمان بسیج سازندگی استان هرمزگان این آمادگی را دارد که به متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی تسهیلات خوب با باز پرداخت مناسب پرداخت نماید تا هم زمینه اشتغال برای خود فرد و هم برای افرادی دیگر ایجاد شود.

انتهای پیام /

  • یزطیز
  • یزی
  • زطیز
  • یزطیز
  • زط
  • ززر
  • یزیر
  • یززیر
  • یزری
  • یزری
  • یزی