از هشدارهای وزارت خارجه برای سفر به ترکیه خبری نیست

گروه اجتماعی – شمارش معکوس آژانس های مسافرتی برای رزرو تور و بلیت و ... به مناسبت سفرهای نوروزی از ابتدای اسفندماه شروع شده و معمولا در هفته سوم این ماه به اوج خود می رسد.

به گزارش افکارخبر، با توجه به محدودیت و ممنوعیت سفر گردشگران کشورهای اروپایی به ترکیه، مسوولان صنعت گردشگری این کشور تمام برنامه ریزی خود را بر روی جذب گردشگران ایرانی در تعطیلات نوروز 95 انجام داده اند و برای این کار تخفیف های خوبی نیز به آژانس های ایرانی ارائه کرده اند.

قیمت تورهای ترکیه با تخفیف های خوب در تبلیغات بیشتر آژانس های مسافرتی دیده می شود اما متاسفانه از هشدارهای مسوولان کشور به ویژه وزارت خارجه برای حفظ جان گردشگران خبری نیست.

به گفته برخی از فعالان صنعت گردشگری زمانی که یک کشور ناامن می شود، وزارت خارجه می‌تواند وارد عمل شده و هشدارهای لازم را به آژانس داران، سازمان هواپیمایی کشوری و گردشگران بدهد اما همان طور که ذکر شد تا کنون هیچ تصمیمی مبنی بر ممنوعیت سفر به ترکیه از سوی دولت اعلام نشده است.

در حالی که چند ماه پیش و پس از حوادث تلخ و ناگوار حج در عربستان، بسیاری از شهروندان کمپین هایی برای حفظ جان و سلامت شهروندان تشکیل دادند و ازحجاج خواستند از سفر به عربستان تا فراهم شدن شرایط امن به شدت خودداری کنند.

اما با وجود حملات متعدد تروریستی در ترکیه تاکنون هیچ کمپینی برای ممنوعیت سفر به این کشور تشکیل نشده و آژانس های مسافرتی و دفاتر هواپیمایی تبلیغات گسترده ای برای سفر به این کشور در تعطیلات نوروز می کنند.

به گفته مسوول فروش تورهای خارج یکی از آژانس های مسافرتی برای سفر 4 شب و 5 روز به ترکیه در تاریخ 27 اسفند تا 2 فروردین 95 قیمت یک میلیون و 730 هزار تومان در نظر گرفته شده که شامل رفت و برگشت به فرودگاه، هتل 4 ستاره با صبحانه است و اگرخواستار گردش در شهر استانبول نیز باشید باید مبلغ 60هزار تومان به این مبلغ اضافه کنید.

وی بیان کرد: تور 10 روزه سفر به استانبول در ایام نوروز با هواپیمایی ماهان نیز حدود 3 تا 3 میلیون و 500 هزار تومان هزینه دارد و برای 4 شب و 5 روز با این شرکت هواپیمایی بدون تخفیف هیا ویژه نیز باید 2 میلیون و 65 هزار تومان بپردازید.

وی در پاسخ به چگونگی تامین امنیت مسافران در ترکیه با وجود احتمال وقوع حملات و انفجارها و ... گفت: اگر این کشور ناامن بود حتما سفر به ترکیه را ممنوع اعلام می کردند و هیچ پروازی به این کشور انجام نمی شد.

وی تاکید کرد: چند ماه گذشته سفر زمینی به ترکیه ممنوع اعلام شده و این ممنوعیت همچنان ادامه دارد اما تاکنون موردی برای نگرانی درباره سفر هوایی به ترکیه احساس نشده و پروازها بین ایران و ترکیه همچنان برقرار است.

وی درباره ترس از وقوع حملات تروریستی به استانبول توصیه کرد: به جای استانبول می توانید به کوش آداسی بروید که بسیار آرام بوده و محیط خانوادگی است.

وی درباره هزینه سفر به کوش آداسی توضیح داد: بین 2 میلیون و 299 هزار تومان تا 3 میلیون و 299 هزار تومان هزینه دارد که با توجه به هتل و سطح خدمات هزینه ها متغیر است.

این مسوول فروش تورهای خارجی تاکید کرد: اگر خواستار سفر به ترکیه هستید از هم اکنون باید تور را رزرو کنید زیرا ممکن است در روزهای آخر خدمات شامل تخفیف های ویژه و ... نشود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که بسیاری از افرادی که سال ها یگذشته برای خرید در ایام تخفیف های ویژه به ترکیه سفر می کردند امسال به دلیل حملات تروریستی حاضر به سفر به این کشور نشدند و ترس از کشته و زخمی شدن را علت این مساله بیان کردند.

همچنین بسیاری از کسانی که از بهمن و اسفند برای سفرهای نوروزی خود به ترکیه برنامه ریزی می کردند امسال به دنبال یافتن کشورهای جایگزین ترکیه برای گذراندن تعطیلات نوروزی هستند.