223 بیمار و نیازمند اسدآبادی زیر پوشش انجمن حمایتی منتظران

در یکی از روزهای تقویم در اردیبهشت ماه به نام روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج نامگذاری شده بود؛ روز کسانی که چشم امیدشان به دستان پر مهر و پر محبت افراد خیر است که البته آنانی که چشم امیدشان به این دستان تنها مختص یک روز نیست.

همه ما انسان‌ها می‌دانیم روزی باید بگذاریم و بگذریم؛ خوشا به حال آنان که نیکی و کار پسندیده به جای می‌گذارند.

 شاید خداوند به هر کسی این عنایت و توجه را نداشته باشند که چیزی یا کسی را جلوی راه انسان قرار دهد تا انسان به خود بیاید و بداند و کیست و به کجا خواهد رفت و بگیرد دست ناتوانی را اگر توانش داشت.

این روزهای خوب اردیبهشت که مهربانی خدا با سرسبزی بهار دل انگیز شده، فرصتی است برای انسان‌هایی که یک بار دیگر دل را بهاری کنند و با درک و فهم بالا در فکر توشه‌ای برای آخرت‌شان باشند؛

 بازسازی فقط مختص بنای ساختمان نیست بلکه گاهی برای بنای وجود آدمی نیز کارایی دارد، چرا که انسان همواره می‌تواند با موقعیت‌ها و فرصت‌هایی که خداوند بر سر راهش قرار می‌دهد روبرو شده و از آن‌ها به سادگی گذر نکند.

 او می‌تواند با کمی تأمل و تفکر مسیر درست خود را شناخته و از فرصت‌های پیش رو به نحو احسنت استفاده کند.

 شاید روز جهانی بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز فرصتی است برای بازسازی خود و استفاده از فرصت طلایی که نصیب هرکسی نمی‌شود، چرا که اینگونه افراد نیازمند یاری سبز و با موهبت کسانی اند که با خلوص نیت و با اراده ای قوی ی سویشان رفته اند.

 افراد بیمار آن هم از نوع خاص و صعب العلاجش که به سختی با بیماری خود دست و پنجه نرم می‌کنند نیاز ترحم ندارند چرا که ترحم حال آنان و روز آنان را از پیش نمی‌برد زیرا آنان قبل از هر چیزی نیاز روحیه ای خوب، عالی دارند که بتوانند با این دشمن خود بجنگند.

 بسیاری از آنان از بس که بی‌توجهی دیده اند به خود بیماری روی آورده اند و با بیماری خود دوست هستند؛

 پیامبر می فرماید: اگر می‌خواهی کاری از پیش ببری، دل مریضی را بدست بیاور؛ همین بس که به فرمایش پیامبر خود بسنده کنیم.

فراموش نکنی خداوند هر آن است و حاضر و ناظر بر کار شما پس اینگونه کارهای شایسته بی جواب نخواهد ماند به درگاه حضرت حق.

در شهرستان کوچکی مانند اسدآباد 103 بیمار شناسایی شده وجود دارد که زیر پوشش یک مؤسسه خیریه حمایت های را دریافت می‌کنند.

این مؤسسه خیریه که با نام انجمن منتظران در حمایت از بیماران صعب‌العلاج شهرستان در سال 92 ایجاد شده است که به فعالیت‌های مؤثری را در این زمینه اقدام کرده است.

در زمینه فعالیت، اهداف و برنامه‌های این انجمن حمایتی گفت‌وگویی را با مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران صعب‌العلاج منتظران شهرستان اسدآباد داشتیم.

مرتضی مرادی با اشاره به اینکه انجمن منتظران در حمایت از بیماران صعب العلاج به خصوص بیماران سرطانی گام برداشته است، اظهار کرد: در این انجمن 103 نفر بیمار و 120 افراد نیازمند از این مؤسسه خدمات و کمک دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این انجمن پل ارتباطی بین خیرین و نیازمندان و بیماران است، گفت: این انجمن امید ان دارد که بتواند گوشه‌ای از مشکلاتی که بیماران و نیازمندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، داشته باشد.

مدیرعامل انجمن حمایتی منتظران شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ویزیت رایگان پزشکی یکی از کمک‌های است که این انجمن به بیماران ارائه می‌دهد، گفت: ما با شناسایی پزشکان خیر، بیماران را به آنان معرفی و نسبت به مداوای آنان اقدام  می‌کنیم که البته در حال حاضر سه نفر پزشک عمومی شناسایی شده اند.

وی افزود: بنا داریم که پزشکان متخصص نیز  در زمینه کلیه، قلب و عروق شناسایی و از آنان برای بیماران کمک بگیریم.

مرادی با بیان اینکه حمایت انجمن‌ها و مؤسسات خیریه به بیماران صعب العلاج و نیازمند در حد مسکن است، گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکل نیازمندان و بیماران بحث اشتغال است که ما تنها در حدی می‌توانیم این افراد را کمک کنیم و باید این نیازمند با یک برنامه منسجم برای حل مشکلات آنان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه انجمن حمایتی منتظران هیچ‌گونه اعتباری از هیچ یک از ارگان‌های دولتی دریافت نمی‌کند، گفت: البته  ممکن است که برخی از افراد در ادارات به صورت شخصی کمکی را داشته و یا بیمارستان‌ها در حدی کمک کرده باشند.

مدیرعامل این انجمن حمایتی با بیان اینکه مؤسسات خیریه و انجمن حمایتی باید خود از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرند، گفت: در صورتی که ماهانه این انجمن درآمدی داشته باشد ما می‌توانیم برای همیشه نیازمندان را کمک بدهیم که در غیر این صورت باید منتظر دستان پر مهر خیرین باشیم.

وی با اشاره به اخذ مالیاتی که از کارخانجات صنعتی و تولیدی گرفته می‌شود، گفت: اگر درصدی از این نوع مالیات‌ها به حساب انجمن‌های حمایتی واریز شود، ما بهتر می‌توانیم به نیازمندان کمک بدهیم و یا تسهیلات کم درصدی را برای این امر به انجمن اختصاص دهند.

مرادی با بیان اینکه این انجمن منتظران در سال 92 تنها با 9 خیر اقدام به کمک به نیازمندان و بیماران کرده است، گفت: بنده معتقدم که همه انسان‌ها نسبت به یکدیگر هر انسانی به طریقی مسئول است که اگر همه مردم این مسئولیت را نسبت به همنوع داشته باشند، هیچ نیازمندی محتاج بر روی زمین نخواهد بماند.

وی با بیان اینکه اکثر خیرینی که در راستای کمک به بیماران و نیازمندان این انجمن را حمایت می‌کنند، بومی هستند، خاطرنشان کرد: البته برخی از خیرین را هم در دیگر استان‌ها به خصوص در تهران جذب کرده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر کمک‌های ما نقدی، اقلام خوراکی و دارویی و پوشاک است، افزود: در این راستا در ایام و مناسبت‌های مختلف سفره‌های مهربانی در مساجد برپایی کرده ایم.

وی با در خواست از نماینده مجلس مبنی بر دادن مجوزی برای ایجاد کارگاه تولیدی و ایجاد اشتغالزایی و درآمدزایی گفت: با این کارگاه می‌توانیم ماهیانه درآمدی کسب و به نیازمندان کمک و برای برخی اشتغال ایجاد کنیم.

مرادی توزیع اقلام خوراکی، انجام خدمات کاردرمانی برای کودکان، مشاوره، اهدای پوشاک به کودکان و دانش آموزان در مدارس، پخت آش و فروش آن به نفع بیماران در دانشگاه‌ها و مدارس، ساخت هفت مورد حمام برای نیازمندان روستایی، ساخت یک واحد مسکونی، توزیع سه تن برنج، 600 گوشت سفید و 200 کیلو گوشت قرمز، توزیع سبد غذایی، اهدا نه مورد جهیزیه به نوعروسان، معرفی بیماران به فیزیوتراپی و سرنوگرافی، معرفی و اهدا کمک هزینه ثبت نام دانش آموزان در مدارس، کمک نقدی به نیازمندان و بیماران به مبلغ 16 میلیون تومان از جمله فعالیت‌های انجمن حمایتی منتظرا ن از نیازمندان و بیماران است.

وی در پایان سخنانش به سرکشی از خانواده های بیماران و نیازمندان به صورت هفتگی توسط اعضای این انجمن اشاره کرد.