اشتغالزایی برای 1800 بیکار همدانی

شهرام صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت و تبریک شهادت «علیرضا شمسی پور» بیان کرد: شهید شمسی پور کسی بودند که همیشه دغدغه رفع محرومیت‌زایی داشتند و در حوزه ورزش اقدامات مناسبی را انجام دادند.

وی اظهار داشت: یکی از موضوعات اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی است که باید اهمیت بیشتری به این موضوع داده شود.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه در ایام گرامیداشت مقام معلم حضور داریم، افزود: معلمین نیز اصل فرهنگ‌سازی را انجام می‌دهند و در راستای تربیت انسان قدم بر می‌دارند تا دانش‌آموزان و جوانانی با روحیه انقلابی و نشاط داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: به فرموده معظم له اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که به یک ملت امکان و اجازه می‌دهد تا در شرایط مختلف رشد و شکوفایی خود را داشته باشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه‌های فشار و در نهایت تلاش برای کنترل و خنثی کردن و تبدیل آنها به فرصت است.

*فرهنگ مصرف یکی از نقاط ضعف در اقتصاد است

صادقی با بیان اینکه دانش‌آموزان و جوانان نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم هستند، بیان کرد: اهمیت مراکز فنی و حرفه‌ای بسیار بالا است و مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره‌های فراوانی را داشته‌اند که باید به توسعه آن پرداخته شود و رواج پیدا کند.

وی افزود: هدف این است که جوانان بعد از اتمام تحصیل نباید دغدغه شغلی داشته باشند و این مراکز فنی و حرفه ای است که باید تأثیرگذار باشند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به اینکه جوانان نیز خود باید روی کار بیایند، عنوان کرد: جوانان خود باید مهارت های حرفه ای را فرا بگیرند و این نیست که حتما باید پشت میز مشغول به کار باشند.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ مصرف یکی از نقاط ضعف در اقتصاد است، عنوان کرد: باید به این موضوع پرداخته شود و از کوچکترین امکانات تا بزرگترین آن برنامه مناسبی برای مصرف داشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه کاهش وابستگی به خارج و افزایش تولید داخلی دو راهکار مهم اقتصاد مقاومتی است، گفت: دو رکن تقویت تولید ملی و فرهنگ جهادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

* برگزاری جشنواره طلایه داران اقتصاد مقاومتی در همدان

وی ادامه داد: رویکرد جهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی یک رکن و پایه محسوب می‌شود و اگر در بخش‌های مختلف اقتصاد به آن توجهی نشود اهداف اقتصاد مقاومتی نیز محقق نخواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه باید به جزئیات پرداخته شود و به تولیدات داخلی اهمیت داده شود، افزود: این امر می‌طلبد تا هریک از افراد نقش خود را در تولید و مصرف مشخص به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به فارغ التحصیلان و برنامه‌های اجرایی بیان کرد: حدود 900 واحد تولیدی که در بخش‌های صنایع تولیدی و تبدیلی راه‌اندازی خواهد شد و روستاهایی را که قابلیت افزایش در صنایع تبدیلی و تولیدی دارند، این صنایع را گسترش خواهیم داد.

صادقی از برگزاری جشنواره طلایه داران اقتصاد مقاومتی خبر داد و عنوان کرد: در این جشنواره تمام کسانی که ایده‌های مناسب و تولیدات مناسبی را ارائه داده اند در کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا نتیجه بخش باشد.

* اعزام 3700 نفر به مناطق محروم همدان در سال جاری

وی یادآور شد: بازدید از مزارع نمونه کشاورزی با حضور کارشناسان را خواهیم داشت که نوعی گردشگری علمی نیز خواهد بود.

مسئول بسیج سازندگی همدان در خصوص اقتصاد مقاومتی و شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اظهار داشت: ما در این راستا با استفاده از کارشناسان ارائه مشاوره برای برطرف کردن مشکلات را خواهیم داشت.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان گفت: شبکه «بسیج همگام با کشاورز» 170 نوع است که هر مهندس بسیجی به عنوان کارشناس در روستاها و مناطق دیگر برای آموزش و مشاوره فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اعزام 3 هزار و 700 نفر به مناطق محروم در سال جاری گفت: این افراد برای محرومیت زدایی در قالب اردوهای جهادی و از تمام اقشار بسیج به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.

صادقی با اشاره به برنامه های عمرانی در زمینه احداث و مرمت بیان کرد: حدود 80 پروژه توسط بسیج سازندگی احداث و مرمت خواهد شد که از قبیل آنها احداث خانه‌های عالم ، رنگ کاری، مرمت سازی مدارس و.. است.

وی خاطرنشان کرد: در بسیج جامعه پزشکی نیز اعزام 100 تیم به مناطق روستایی با توزیع داروی رایگان را خواهیم داشت که در این طرح هدف غربالگری و شناسایی بیماری منطقه‌ای است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی عنوان کرد: در سال گذشته حدود 17 میلیارد تومان پرداخت شده است .

وی بیان کرد: در سال گذشته حدود یک هزار و 800 نفر اشتغالزایی را داشتیم و 900 واحد نیز در حوزه‌های تولیدی، تبدیلی، دامی و... ایجاد شده است