اقتصاد مقاومتی به سبک خانوادگی

همزمان با اعمال تحریم‌هاو وجود مشکلات اقتصادی در کشور،و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی با تأکیدات مقام معظم رهبری تنها راه برای مقابله با این مشکلات و حل معضل بیکاری جوانان می باشد.

خانواده آقای قره گوزلو در روستای خیرآباد از توابع قهاوند مدتی از که پس تعغیر شغل های فراوان  از راه پرورش و فروش شترمرغ امرار معاش می کنند و برای 4 عضو خانوده هم اشتغالزایی ایجاد شده است.

علی قره گوزلو که پیشنهاد ایجاد این کار را به خانواده داده بود گفت: پس از تعغیر فراوان در شغل برای اعضای خانواده فکر ایجاد پرورش شتر مرغ به سرم زد که پس بررسی های فراوان به فکر ایجاد این زمینه افتادیم .

وی گفت: پرورش شترمرغ در مناطق گرم و خشک و تا دمای 50 درجه بالای صفر امکان پذیر است و منطقه قهاوند نیز جزء مناطقی است که زمینه لازم برای پرورش شتر مرغ در آن وجود دارد.

 

این فعال عرصه تولید در خصوص نگهداری و پرورش شتر مرغ، افزود: شتر مرغ حیوان خوب و قانعی است و جایی که گاو و گوسفند نمی توانند زندگی کنند شتر مرغ به راحتی غذای خود را پیدا می کند و در دمای منهای 20 درجه و در دمای بالای 50 درجه هم می توانند زندگی کنند و مشکلی برایشان پیش نمی آید.

وی گفت: ابتدا با خرید 30شترمرغ کارخود را شروع کردم و از آنجا که سود خوبی ازآن بدست آوردم به کار خود رونق دادم.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه از تخم شتر مرغ زیاد استقبال نمی شود، افزود: بیشتر افرادی که این تخم ها را می خرند از روی کنجکاوی است چرا که تخم شتر مرغ ها یک کیلو تا دو کیلو وزن دارد و 15 الی 20 نفر را سیر می کند و قیمت آن هم 10-12 هزار تومان است که هر کسی آن را نمی خرند.

قره گوزلو با بیان این نکته که شترمرغ تنها موجودی است که همه چیز آن به فروش می رسد ادامه داد: اگر بتوانیم پرورش جوجه را راه اندازی کنیم، مردم در روستاها می توانند به راحتی تعداد اندکی از جوجه ها را در منزل خود پرورش داده و از درآمد حاصل از گوشت، پر، پوست، ناخن پا، پوست تخم، چرم و چربی آن بهره ببرند.