فاز2 شهرک گلخانه ای فرسفج، برای50نفر اشتغالزایی می کند

«مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به اشاره به آغاز اجرایی شدن عملیت ساخت فاز دوم شهرک گلخانه ای فرسفج گفت: در این فاز تعداد 17 واحد گلخانه با اشتغالزایی 50 نفر در سطح 10 هکتار ایجاد می شود.

وی اجرایی شدن طرح های همزمان سه پروژه آبیاری تحت فشار در سطح 10 هکتار و با اعتبار 700 میلیون ریال در اواخر هفته گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: اجرای این پروژه های آبیاری در فرسفج با 5.2 هکتار، گل آباد2.5هکتار، و آرتیمان با 2.5هکتار است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: کاهش شدید منابع آبی، موضوعی است که بسیاری از مناطق را با کمبود یا حتی بحران آب به ویژه در بخش کشاورزی مواجه کرده است.

اکبری عنوان کرد: از این رو رفتن به سمت تغییر الگوی کشت و نیز بهره برداری کشاورزان از سیستم آبیاره تحت فشار می تواند تا حدود زیادی کمبود آب را جبران کند.

وی تصریح کرد: ساخت گلخانه و ترویج توسعه جایگزینی کشت های کم آب بر، در حفاظت از منابع آبی نیز می تواند، اثر مطلوبی داشته باشد و این مطلب باید از سوی متولیان امر با جدیت پیگیری شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه با تولید محصولاتی همچون گوجه و خیار در گلخانه به طور قطع آب کمتری مصرف می شود، افزود: توصیه برای استفاده کشاورزان از بذرهای اصلاح شده از دیگر طرح هایی است که از سوی جهاد کشاورزی و کارشناسان این حوزه برای مبارزه با بحران کم آبی تاکنون نیز انجام شده است.

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه خرید تضمینی جو از کشاورزان آغاز شده است، گفت: تاکنون یک هزار تن جو از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می شود تا انتهای فصل درو 25 هزار تن خریداری شود.