فعالیت 30 ایستگاه مردمی در ارائه خدمت به زائران اربعین در همدان

سیدرضا موسوی امشب در نشست خبری ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان، با اشاره به آغاز فعالیت ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین از سال گذشته در همدان، اظهار کرد: این مجموعه به منظور ساماندهی و برنامه‌ریزی دقیق و بهتر در ارائه خدمت به زایرانی که از استان عبور می‌کنند شکل گرفته است.

وی به برپایی ایستگاه‌هایی در سال‌های گذشته به منظور ارائه خدمات و استقبال از زائران اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌ها انسجام لازم را نداشتند و امسال با برنامه‌ریزی یک ساله، هماهنگی لازم در همه دستگاه‌ها ایجاد شده است.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در همدان بیان کرد: 30 ایستگاه در سراسر استان همدان در ایام اربعین به زائران اباعبدالله (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند .

وی با بیان اینکه تمام افرادی که در بحث اربعین کار می‌کردند بیشتر ارائه خدمت در عراق را در نظر داشتند، افزود: این موضوع در استان کمتر دیده می‌شد که تصمیم به تشکیل ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در مجموعه استان گرفته شد.

موسوی با اشاره به چهار ورودی استان در مسیر زائران، تصریح کرد: زائران از ورودی ملایر، ورودی ساوه و فامنین، ورودی رزن و ورودی کبودراهنگ و شیرین‌سو وارد همدان می‌شوند و از اسدآباد از استان خارج می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه امسال با توجه به عدم برگزاری حج احتمال افزایش زائران هست، یادآور شد: در مسیر 15 استان قرار داریم و سال گذشته حدود یک میلیون زائر از استان عبور و به مرز مهران رفتند.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در همدان خاطرنشان کرد: 30 ایستگاه پیش‌بینی شده نسبت به نوع ارائه خدمات درجه‌بندی شده‌اند و در نظر داریم امسال طوری در خدمت زائران باشیم که هیچ گونه کمبودی احساس نکنند و با خاطره خوش از استان خارج شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر تدابیر در مسیر برگشت زائران در نظر گرفته شده است، ادامه داد: با توجه به خستگی زائران در حین بازگشت از کربلا و به منظور فراهم کردن آرامش بیشتر برای زائران بیشتر توان را در ارائه خدمت در مسیر بازگشت زائران خواهیم داشت.