وقتی می‌گویند قایدی را ارزان نمی‌فروشیم،  شاید او را استقلال فروخته است!

علیرضا واحدی نیکبخت که به محل تمرین استقلال رفته بود، درباره حضورش عنوان کرد: آمدم تا سری به هم‌تیمی‌های سابقم بزنم و سلامی به حاج محمود عرض کنم. به این کادر استقلالی خوشامد گفتم. از دو ماه پیش می‌دانستیم ورود استراماچونی ممنوع است و وزارت ورزش این موضوع را اعلام کرده بود اما با احساس و عواطف 50-40 میلیون هوادار بازی شد تا دست فکری که می‌خواهد زحمت بکشد، به خاطر جذب بازیکن و شروع دیرهنگام تمرینات بسته باشد.

وی درباره حضور پیشکسوتان استقلال در کادرفنی این تیم گفت: آنها دلسوز استقلال هستند و این باشگاه خانه آنهاست. اینگونه نبوده که این مربیان تاجر باشند و بخواهند فقط چند سال در استقلال باشند. آنها خون دل خورده‌اند و برای استقلال زحمت کشیده‌‌اند. برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

هافبک پیشین استقلالی‌ها درباره شانس موفقیت این تیم در آینده تاکید کرد: خیلی زود است استقلال را از الان واکاوی کنیم. شیر همیشه شیر است، حتی اگر پیر باشد. استقلال هم همیشه استقلال است و اگر این کادر فنی دلسوز یک ماه پیش انتخاب می‌شد، راحت‌تر می‌شد بازیکن جذب کرد و تمرینات بدنسازی و اردو تدارک دید. جای خوشحالی دارد کادری به استقلال آمده که خاک تیم را خورده است و هدف آنها سربلندی تیم است، نه نابودی آن.

نیکبخت واحدی درباره مدیریت قبلی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیریت ضعیفی در استقلال وجود داشته و مدیران قبلی صاحب  خانه نبوده‌اند؛ بلکه مستأجر بودند و با احساس هواداران بازی کردند. آنها قراردادهای صوری بستند و آن را با افتخار رو کردند. این بازیکنان به راحتی به باشگاه دیگری رفتند. جدایی نباید باعث گلایه از بازیکنان شود و ممکن است بازیکنی با پیشنهادی ترغیب به رفتن شود اما وقتی بازیکنی که چند سال در استقلال بازی کرده، مجانی از تیم جدا می‌شود، سخت است.

وی درباره بازیکنان خارجی اظهار کرد: باشگاه تمام زحمتش را کشیده است. دیاباته و میلیچ فوق‌العاده کار کردند و اگر باشگاه بتواند قرارداد آنها را تمدید کند، نصف راه را رفته و دست فکری بازتر است.

پیشکسوت استقلال در مورد احتمال جدایی مهدی قایدی گفت: خدا نکند که این اتفاق بیفتد، اما وقتی اینقدر راحت می‌گویند مهدی را راحت نمی‌فروشیم، یاد صیادمنش می‌افتم که او را فروختند و گفتند پول شفر را می‌دهیم اما مشخص نیست آن پول کجا رفته است. وقتی می‌گویند قایدی را ارزان نمی‌فروشیم، می‌توانیم استنباط کنیم شاید او فروخته شده و امیدوارم این اتفاق نیفتد.

نیکبخت ادامه داد: هوادار هم تا جایی می‌تواند تحمل کند و پس از آن به او فشار زیادی وارد می‌شود. نباید این اتفاق بیفتد و مدیران باشگاه و سرمربی کاری انجام خواهند داد. قایدی سرمایه باشگاه است و بدون شک بازیکن بسیار خوبی است، اما استقلال یک ویترین است؛ همانطور که برای من یک ویترین بود.

وی در پایان درباره اینکه برخی بازیکنان برای استقلال ناز می‌کنند، اضافه کرد: قشنگ نیست اینگونه بگوییم. فوتبالیست جماعت در سرما و گرما و بدون تعطیلی زحمت می‌کشد و هرچه بگیرد، نوش جانش. در رشته‌های دیگر چون والیبال شاید پول بیشتری رد و بدل شود، اما فوتبال بیشتر در چشم می‌آید. کاری ندارم چه کسی می‌خواهد چقدر بگیرد. زمان ما که 40 یا 50 درصد قرارداد را می‌گرفتیم. الان باشگاه‌ها حرفه‌ای شدند و اسم آن حق و حقوق است. استقلال یک ویترین است و خیلی هنر می‌خواهد یک بازیکن میان این همه ستاره بازی کند. امیدوارم باشگاه استقلال به گونه‌ای رفتار کند  که بازیکن، چنین اجازه‌ای به خودش ندهد.