واکنش ساکت الهامی به اظهارات وکیل رشید مظاهری

ساعاتی قبل وکیل رشید مظاهری با انتشار اطلاعیه‌ای علیه بیانیه باشگاه تراکتور موضع‌گیری و اعلام کرد اظهارات مسؤولان این تیم را در مراجع قضایی پیگیری می‌کنند، اما نکته عجیب در بین صحبت‌های این وکیل، جایی بود که پیرامون غیبت مظاهری در بازی فینال مقابل استقلال عنوان کرده بود: «بر اساس مصاحبه صورت گرفته سرمربی اسبق باشگاه تراکتور، برای دو مسابقه نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی به آقای مظاهری به دلایل فنی استراحت داده‌شده بود.»

ساکت الهامی، سرمربی فصل گذشته تراکتور که دوران موفقی در این تیم داشت و پس از نتایج خوب در لیگ برتر ، توانست سرخ‌پوشان فوتبال آذربایجان را به قهرمانی برساند، در واکنش به اظهارات وکیل رشید مظاهری عنوان کرد: اصلا دوست ندارم وارد این دعواها شدم چون الان دارای مسؤولیت در تراکتور نیستم. تا به این لحظه هم علاقه‌ای نداشتم صحبتی انجام دهم ولی بخاطر اینکه تشویش اذهان عمومی توسط وکیل مظاهری صورت گرفته، باید مباحثی را بگویم.

 

 

 

 

او ادامه داد: از روزی که از تراکتور و تبریز به تهران آمدم، نه با آقای زنوزی و نه هیچ مسؤولی در باشگاه تراکتور در ارتباط نبودم و نیستم، اما بحثی که هست، دوست ندارم هواداران خوب تراکتور با صحبت‌های آن وکیل ، جلوه بدی از من داشته باشند.

سرمربی سابق تراکتور یادآور شد: رشید روز قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، بدون هماهنگی با من گفت که سر این مسابقه نمی‌آید که این اتفاق برای من عجیب بود چراکه او هر مشکلی با باشگاه داشت، نباید بی‌تفاوت از کنار بازی می‌گذشت.

الهامی تصریح کرد: پس از اینکه مظاهری اعلام کرد برای بازی با نفت مسجدسلیمان نمی‌آید، من به اخباری زنگ زدم و با وجود اینکه او گفت مصدوم هستم، اما گفتم حتی باید با آسیب دیدگی بازی کنی چون دروازه‌بانی را نداریم. جا دارد از اخباری هم تشکر ویژه‌ای داشته باشم که با وجود مصدومیت شدید، آمد و با غیرت درون دروازه ایستاد.

او اضافه کرد: حتی به اخباری گفتم سر تمرین قبل از دیدار با نفت هم نیاید و به فیزیوتراپی ادامه دهد تا درمان شود. او در لحظات آخر تمرین به جمع ما اضافه شد که حتی در تمرین هم درون دروازه نرفت. ساعت ۱۱ شب و صبح روز بازی با نفت مسجدسلیمان هم اخباری فیزیوتراپی انجام داد و با آن شرایط درون دروازه ایستاد.

 

 

سرمربی سابق تراکتور عنوان کرد: کدام مربی عاقلی در نیمه نهایی جام حذفی که یک دروازه‌بان مصدوم دارد، به گلر دیگر خود استراحت می‌دهد که وکیل مظاهری این حرف‌ها را زده است؟ از طرف دیگر، اخباری ۱۰ روز بخاطر مصدومیت در کنار ما تمرین نکرده بود و شرایط بازی را نداشت. در چنین اوضاعی که کمبود بازیکن و حتی گلر داشتیم، به مظاهری بگویم باید استراحت فنی کند؟

الهامی با اشاره به شرایط تیمش در نیمه نهایی جام حذفی گفت: خدا را شکر اخباری در دیدار با نفت مسجدسلیمان درون دروازه ایستاد و عملکرد خوبی داشت ولی پس از این مسابقه هم ۴ روز دوباره همراه تیم تمرین نکرد چون مصدوم بود و  فقط فیزیوتراپی انجام می‌داد.

او تصریح کرد: در جریان بحث رشید مظاهری با باشگاه تراکتور نبودم ولی اینکه سر بازی با نفت مسجدسلیمان و استقلال نیامد و حالا وکیل او می‌گوید استراحت فنی داده بودم، اصلا و ابدا درست نیست. آیا مربی عاقلی که یک گلر مصدوم دارد، چنین کاری می‌کند که من انجام دهم؟ آن هم در مهم‌ترین بازی فصل و زندگی برای یک باشگاه، هواداران، بازیکنان و حتی خود مربی.

سرمربی سابق تراکتور عنوان کرد: رشید برای تراکتور و من خیلی زحمت کشید و از او تشکر می‌کنم ولی این حرف که من به او استراحت دادم، کاملا کذب است و این حرف‌ها را زدم تا هواداران عزیز تراکتور در جریان تمام مسائل قرار بگیرند.

الهامی تاکید کرد: من وکیل رشید را نمی‌شناسم که این صحبت‌های کذب را مطرح کرده ولی واقعیت امر این است که هیچ استراحت فنی به او ندادم. درست است که رشید برای ما زحمت کشیده، اما نه به او نه به هیچ بازیکن دیگری استراحت ندادم. دیدید که بخاطر کمبود بازیکن، حتی با یک گلر مصدوم به دیدار با استقلال رفتیم.

او یادآور شد: رضا اسدی محروم و میلاد فخرالدینی مصدوم بودند، اما هر دو بازیکن همراه ما به مشهد سفر کردند و در جشن قهرمانی بودند، پس هیچ دلیلی نداشت که بخواهیم به یک نفر استراحت بدهیم. اگر قرار بود استراحت کنند، این دو بازیکن را همراه خودمان به مشهد نمی‌بردیم.
سرمربی سابق تراکتور که قهرمانی جام حذفی را با تبریزی‌ها به دست آورد و از این تیم جدا شد، گفت: مظاهری بیش از یک هفته کنار تیم نبود و قبل از فینال جام حذفی با باشگاه به مشکل خورد و برای فسخ قراردادش اقدام کرد. پس از اینکه او با مدیران باشگاه به مشکل خورد، وسایل خود را جمع کرد و از تبریز رفت که تصاویرش هم در فرودگاه تبریز وجود دارد.

الهامی تاکید کرد: از روزی که از تراکتور آمدم، یک کلمه درباره تیم حرف نزدم و نمی‌خواستم هم چنین کاری کنم. با مسؤولان باشگاه نیز ارتباطی نداشته و ندارم، اما وقتی مصاحبه وکیل مظاهری را دیدم، لازم دانستم صحبتی با هواداران عزیز تراکتور داشته باشم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اطلاعی از وضعیت قرارداد مظاهری با تراکتور داشته یا خیر، ابراز کرد: اصلا نمی‌دانم در برگه قراردادش چه چیزهایی آمده بود چون قبل از فصل قراردادها را بستند و در آن زمان من نبودم. نیازی هم نمی‌دیدم بروم و قرارداد بچه‌ها را نگاه کنم چون حوزه کار من، مسائل فنی بود. برای رشید آرزوی موفقیت می‌کنم، اما هیچ‌وقت به او استراحت ندادم. فقط هم یک جمله به کسی که گفته من به رشید استراحت دادم بگویم که خیلی بیجا کرده چنین صحبت‌هایی انجام داده است.

سرمربی سابق تراکتور تصریح کرد: هیچ مربی‌ای، دروازه‌بانی که در تمام مسابقات لیگ به او بازی داده را برای نیمه نهایی و جام حذفی استراحت نمی‌دهد و نمی‌گوید تو استراحت کن تا یک گلر مصدوم را بازی بدهم، اما با این وجود باید از اخباری تشکر کنم که سنگ تمام گذاشت و با بدترین شرایط مصدومیت در ترکیب قرار گرفت.

الهامی ادامه داد: این حرف‌ها را زدم تا ذهن مردم عزیز آذربایجان و هواداران خوب تراکتور روشن شود و بدانند که مهم‌ترین بحث برای ساکت، وجدان کاری است. نشان دادم که چقدر نتیجه گرفتن و موفقیت تیم برای من اهمیت دارد و نمی‌خواهم حالا با حرف کذب یک وکیل، وجدان کاری‌ام خدشه‌دار شود.

 

 

او یادآور شد: این حرف‌ها را برای دلخوشی مسؤولان تراکتور و برای شرایطی که رشید دارد، نزدم. فقط نمی‌خواستم من را جلوی هواداران تراکتور قرار بدهند چون این پرونده اصلا به من ارتباطی ندارد. از آن وکیل هم می‌خواهم این کارها را ادامه ندهد چون دفعه بعد، قطعا از او شکایت می‌کنم. او باید حد و حدود خودش را بداند و به دروغ نگوید سرمربی وقت تراکتور به رشید استراحت داد.