دوست ندارم درباره محمد نادری صحبت کنم!

ضیا عربشاهی معتقد است مدیرعامل  پرسپولیس  باید حرفه‌ای‌گری و سیاست بیشتری داشته باشد و هر حرفی را در کوچه و خیابان نزند. هافبک اسبق پرسپولیس دیروز حرف‌های دیگری هم در این رابطه داشت. 

قبل از هر چیز می‌خواهیم از فایل صوتی مهدی رسول‌پناه آغاز کنیم. نظر شما در این رابطه چیست؟
به نظرم مدیریت باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس باید حرفه‌ای‌گری و سیاست بیشتری داشته باشد. نباید هر حرفی را در کوچه و خیابان بر زبان بیاورد. صحبت‌های بسیار زشتی از جانب ایشان مطرح شد که جای دفاع باقی نمی‌گذارد اما... 

اما چه؟
به‌نظر می‌رسید این فایل صوتی و تصویری که از رسول‌پناه منتشر شد کاملاً برنامه‌ریزی شده و شیطنت بود. با این وجود مقصر خود مدیریت باشگاه بود و نباید در این دام می‌افتاد و کف خیابان آن حرف‌ها را می‌زد. 

چرا پرسپولیس به این وضعیت دچار شد؟
متأسفانه این موضوع قابل پیش‌بینی بود. خود من به رفقای پیشکسوتم گفته بودم پرسپولیس بعد از شکست دادن النصر وارد حاشیه می‌شود که شد. 

چرا چنین پیش‌بینی کردید؟
چون فوتبال ایران را مثل کف دستم می‌شناسم. ما بعد از پیروزی بزرگ همیشه دچار مشکل می‌شویم و این قابل پیش‌بینی بود چراکه برنامه‌ای برای حفظ این موقعیت و موفقیت نداریم. 

چند درصد مدیریت مقصر است و چند درصد بقیه؟
بیشتر تقصیرات متوجه مدیریت باشگاه پرسپولیس می‌شود. مدیریت یک تیم مثل پدر خانواده است و باید مراقب فرزندانش باشد. سوءمدیریت این مسائل را به بار آورد. 

جدایی برخی بازیکنان مثل شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری از پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
رفتن بازیکنان به قطر مربوط به امروز نیست. زمان ما هم ستارگانی از پرسپولیس به قطر رفتند. 

مثل حمید درخشان و ناصر محمدخانی؟
بله، به هر حال یک فوتبالیست باید به فکر دوران بازنشستگی و بعد از فوتبال خودش باشد. شجاع خلیل‌زاده زحمات زیادی برای پرسپولیس کشید. او جزو بازیکنان متعصب پرسپولیس بود و از این جهت باید از او تشکر کرد. شاید نحوه جدایی او یک مقدار جنجالی شد اما نباید به این بازیکن بی‌احترامی کرد. 

و محمد نادری؟
من خیلی دوست ندارم در این رابطه صحبت کنم. خودم ۱۳ سال پیراهن پرسپولیس را پوشیدم و می‌دانم این پیراهن چه ارزشی دارد. امیدوارم محمد نادری با آگاهی کامل چنین تصمیمی گرفته باشد. 

حالا پرسپولیس بدون این ۲ بازیکن موفق می‌شود؟
مگر پرسپولیس بدون مهدی ترابی ، علی علیپور و علیرضا بیرانوند به فینال لیگ قهرمانان آسیا نرسید؟ حالا هم می‌تواند با قدرت جلو برود. ما کنعانی‌زادگان و سیدجلال را داریم که هنوز هم می‌توانند با قدرت بازی کنند. امیدوارم هرچه زودتر با بسته شدن پرونده برانکو و واریز کامل مطالبات این مربی پنجره پرسپولیس هم باز شود. پرسپولیس هرگز متکی به یک بازیکن نبوده و آنچه مهم است اسم بزرگ پرسپولیس است.