ترین‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران

  ترین‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایراندر ادامه این گزارش آمده است. با ما همراه باشید.

هفته ششم رقابت‌های  لیگ برتر فوتبال ایران روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه با برگزاری ۷ مسابقه پیگیری شد.

تیم‌های فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، سپاهان اصفهان، مس رفسنجان، تراکتور تبریز و استقلال تهران موفق شدند حریفان خود را شکست دهند.

این هفته، استقلال پس از برد ۲ بر صفر مقابل شهر خودرو صدرنشین شد. صنعت نفت آبادان هم با پیروزی مقابل گل گهر سیرجان  به رده دوم صعود کرد.

دیدار تیم‌های  پرسپولیس و ذوب آهن به دلیل تعداد بالای بازیکنان مبتلا به کرونای ذوب آهن به تعویق افتاد و به زمان دیگری موکول شد.

با پایان بازی‌های این هفته، نگاهی انداخته ایم به برترین‌های هفته که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نتایج هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر:

  • سپاهان ۴ - نساجی صفر
  • فولاد ۳ - سایپا صفر
  • صنعت نفت ۲ - گل گهر یک
  • پیکان صفر - آلومینیوم صفر
  • مس رفسنجان ۲ - نفت مسجدسلیمان صفر
  • ماشین سازی صفر - تراکتور یک
  • شهرخودرو صفر - استقلال ۲

تیم هفته (سپاهان)

سپاهان این هفته بسیار شاداب ظاهر شد و شاگردان محرم نویدکیا  در حد یک مدعی جدی قهرمانی مقابل نساجی قرار گرفتند. سپاهانی‌ها موفق شدند به شاگردان فاضلی که در هفته‌های اخیر بد هم کار نکرده بودند، ۴ گل بزنند تا برای مدعیان قهرمانی خط و نشان بکشند. سپاهان که هفته قبل مقابل نفت مسجدسلیمان شکست خورده بود، این هفته به نوعی باخت بازی قبل را جبران کرد. شاگردان نویدکیا نیمه اول را طوفانی آغاز کردند و ۳ بار توسط کی روش استنلی، محمدرضا حسینی و سجاد شهباززاده به گل رسیدند. این پایان کار نبود و شهباززاده در نیمه دوم هم برای زردپوشان گلزنی کرد تا سپاهان قاطعانه حریف خود را شکست دهد. هر چند تیم‌های استقلال، صنعت نفت و فولاد بردهای خوبی کسب کردند،  اما سپاهان بهترین تیم هفته بود.

مربی هفته (محمود فکری)

تیم استقلال در هفته‌های اخیر با وجود بازی‌های نه چندان جالب، در جدول رتبه خوبی داشته است اما این موضوع هم رضایت هواداران استقلال را که فقط به قهرمانی فکر می‌کنند، برآورده نکرد. شاگردان محمود فکری در ۲ هفته اخیر مقابل پیکان و صنعت نفت آبادان متوقف شده بودند، این هفته نیز به نظر می‌رسید برابر شهرخودرو در مشهد بازی سختی داشته باشند. با این وجود، بازی از ابتدا برای استقلال خوب پیش رفت و سبحان خاقانی بازیکن جوان این تیم، گل اول را برای آبی‌ها زد. در ادامه محمد عرفان معصومی مصدوم شد تا کار برای استقلال راحت‌تر پیش برود. سپس محمد دانشگر با ضربه سر گل دوم استقلال را به ثمر رساند تا شاگردان محمود فکری با ۲ بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر شوند. البته شهر خودرو چند موقعیت خوب در این بازی داشت که تیر دروازه و رشید مظاهری مانع از فروپاشی دروازه استقلال شدند.

بازیکن هفته (سجاد شهباززاده)

در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر، تیم فوتبال سپاهان در نقش جهان با نتیجه ۴ بر صفر مقابل نساجی به پیروزی رسید. خط حمله سپاهان در این مسابقه عملکرد خوبی داشت و مهاجمان محرم نویدکیا به خوبی وظایف خود را در این دیدار انجام دادند، اما سجاد شهباززاده مهاجم سابق استقلال چهره درخشان بازی بود. شهباززاده در این مسابقه ۲ گل به ثمر رساند و بار‌ها به قلب دفاع نساجی زد. او در این دیدار روی توپ‌های هوایی کاملا برتری داشت. شهباززاده ابتدا دقیقه ۴۴ توپی را که از کی روش گرفته بود، با سرعت بالا به سمت دروازه نساجی برد و با یک حرکت تکنیکی موفق شد گل سوم سپاهان را بزند. او دقیقه ۸۳ روی ارسال محمدرضا خلعتبری گل چهارم سپاهان را وارد دروازه حریف کرد.

بازی هفته (صنعت نفت - گل گهر)

این هفته بازی‌های نسبتا جذابی را در لیگ برتر شاهد بودیم، اما دیدار صنعت نفت و گل گهر یک سر و گردن از سایر مسابقات بالاتر بود. گل گهر که با هدایت امیر قلعه نویی در هفته‌های اخیر صدرنشین لیگ برتر بود، در بازی برابر صنعت نفت شکست خورد. صنعت نفت در بازی قبل با وجود این که می‌توانست استقلال را شکست دهد، به یک امتیاز رضایت داد. آن‌ها در این دیدار ابتدا با سوپر گل منشا از گل گهر عقب افتادند اما طالب ریکانی ستاره این فصل صنعت نفت از روی نقطه پنالتی گل مساوی را زد. در نهایت گل رضا خالقی فر باعث پیروزی شاگردان سیروس پور موسوی شد. صنعت نفت با این پیروزی موقتا به صدر جدول صعود کرد اما برد استقلال آن‌ها را به رده دوم فرستاد. نکته جالب در این بازی گلزنی منشا و ریکانی بود. این ۲ بازیکن از همین ابتدای فصل رقابت جالبی را با یکدیگر برای کسب عنوان آقای گلی آغاز کرده‌اند.

دروازه بان هفته (حسین پورحمیدی)

در چارچوب مسابقات هفته ششم لیگ برتر، دیدار تیم‌های پیکان و آلومینیوم با تساوی بدون گل به پایان رسید. حسین پورحمیدی، دروازه بان تیم آلومینیوم بدون شک پدیده دروازه بانی این فصل لیگ برتر است. او هفته نیز درخشش قابل توجهی داشت. دروازه بان سابق استقلال علاوه بر این که بارها بازیکنان پیکان به خصوص مهاجمان این تیم را ناکام گذاشت، یک ضربه پنالتی را هم مهار کرد. پیکان دقیقه ۶۱ صاحب یک ضربه پنالتی شد که ضربه امین روستایی با واکنش پورحمیدی همراه شد. این سومین کلین شیت پورحمیدی در این فصل بود که عملکرد درخشان دروازه بان ذخیره فصل گذشته استقلال را نشان می‌دهد.

اتفاق هفته ( از پوشیدن پیراهن ناصر حجازی توسط مظاهری تا برگزاری دربی تبریز بدون سرمربی)

تیم فوتبال استقلال موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر مقابل شهر خودرو به پیروزی برسد. این برد در روز تولد ناصر حجازی (اسطوره استقلال) به دست آمد. رشید مظاهری سنگربان استقلال در این مسابقه با پیراهن ناصر حجازی به میدان رفت و موفق شد کلین شیت عجیبی را هم ثبت کند. بازیکنان شهر خودرو چند بار تا آستانه فروپاشی دروازه استقلال پیش رفتند، اما تیر دروازه و عکس‌العمل‌های مظاهری مانع از فروپاشی دروازه آبی‌ها شد.

تیم‌های ماشین سازی و تراکتور این هفته در دربی تبریز در شرایطی به مصاف هم رفتند که هر ۲ تیم سرمربی خود را قبل از این مسابقه تغییر دادند و از مربیان موقت روی نیمکت خود بهره بردند. مسعود شجاعی موقتا سرمربی تراکتور شد و اخباری جایگزین بیاتلو شد.