خط حمله بارسلونا وابسته به مسی است

بارسلونا در چارچوب دیدار هفته نوزدهم فرداشب از ساعت 23 و 30 دقیقه میزبان رئال سوسیداد است.

سازمان لیگ اسپانیا تصمیم گرفته دیدار هفته نوزدهم را در این زمان برگزار کند و از شنبه هفته چهاردهم آغاز می‌شود.

رونالد کومان در نشست خبری پیش از بازی حساس مقابل سوسیداد گفت: ما در دیدارهایی نتیجه را واگذار کردیم که نباید این اتفاق رخ می‌داد. امیدوارم 3 امتیاز این بازی به ما روحیه مضاعفی بدهد که در جدال با سوسیداد (صدرنشین لالیگا) پیروز شویم.

وی ادامه داد: من نمی‌توانم از تراژدی نتایج‌مان در لالیگا راضی باشم اما به تیمم اعتماد دارم و می‌دانم که باید به پیشرفت بارسا اعتبار داده شود. ما در مقابل لوانته تلاش زیادی از خود به نمایش گذاشتیم که این اتفاق خوبی است.

کومان گفت: رئال سوسیداد تیم بسیار خوبی است. آنها می‌توانند سالیان سال در کنار هم بازی کنند. من خیلی از نحوه نمایش آنها در زمین لذت می‌برم.

سرمربی بارسلونا در خصوص پیانیچ گفت: ما در خصوص وضعیت او در تیم صحبت کردیم. او باید در چند پارامتر خودش را تقویت کند ولی باید بگویم از رفتارش در تیم بسیار راضی هستم و آن را دوست دارم.

وی در خصوص ریکی پوچ اظهار داشت: او در اینجا بزرگ شده و زیاد هم در ترکیب قرار نمی‌گیرد. همین مسئله علاقه شما به طرح این سوال را افزایش داده است. در پاسخ به این سوال باید بگویم که بازیکنان زیادی در پست او وجود دارند و یک مربی تصمیم می‌گیرند از اتفاقات تمرین و رفتار بازیکن، ترکیب خود را بچیند.

پیش تر در رسانه‌ها گفته شده بود که اختلافی بین ریکی پوچ و کومان شکل گرفته و این بازیکن جوان به خوبی تمرین نمی‌کند و همین مسئله باعث عصبانیت سرمربی بارسلونا شده است.

کومان درباره دمبله اظهار داشت: او تمرینات فردی خود را آغاز کرده ولی هنوز نمی‌تواند در تمرینات گروهی حاضر شود. امیدوارم زودتر به آمادگی برسد چون ما به او نیاز داریم.

سرمربی بارسلونا در خصوص قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا گفت: در آن زمان امیدوارم تمام بازیکنان آماده پیکار باشند و بتوانیم قوی‌تر از الانمان باشیم. رقیبان هم در بازی‌های خودشان بالا و پایین دارند و نباید از این موضوع غافل شویم. ما قطعا در آن زمان بهتر از الانمان خواهیم بود.

وی ادامه داد: من اتمسفر و جو خوبی در رختکن می‌بینم. آنها روز گذشته یک جشن کریسمس هم داشتند و جو خوبی در تیم حاکم است.

کومان اظهار داشت: رئال سوسیداد در حال حضار یکی از مدعیان قهرمانی در لالیگاست زیرا نتایج‌شان چنین مفهومی را می‌رساند.

سرمربی بارسلونا به تمجید از دی‌یونگ نیز پرداخت و گفت:‌ او بازیکنی است که از عقب بازی‌سازی را آغاز می‌کند. این کار را در آژاکس و تیم ملی هلند نیز انجام داده و از کیفیت بالای تهاجمی خوبی نیز برخوردار است. دی‌یونگ سرعت بالایی با توپ دارد و می‌تواند خطوط دفاعی حریف را به هم بزند. ما سعی داریم با استفاده از او، از خط عقب بازی‌سازی را آغاز کنیم و او در حملات نیز شریک کنیم.

وی درباره مینگوئزا نیز گفت:‌ او امروز در تیم اصلی بارسا حضور دارد. چند هفته گذشته مشکلاتی داشت ولی توانست در پست دفاع مرکزی رقابت کند. نمی‌دانم گزینه چندم ماست ولی در حال تلاش کردن برای رسیدن به دفاع وسط است. اومتیتی نیز پیشرفت زیادی کرده و ما اکنون 4 دفاع مرکزی داریم که می‌توانیم در هر بازی 2 نفر از آنها را انتخاب کنیم. انتقادها از اومتیتی را نیز متوجه نمی‌شوم. چطور می‌شود یک مدافع که 5 دقیقه آخر به زمین آمده و تیم تحت فشار را نقد کنید؟

کومان در خصوص رسیدن مسی به آمار پله و تبدیل شدن به برترین گلزن تاریخ در یک باشگاه گفت: لئو می‌تواند به رکورد پله برسد. ما هیچ بازیکن دیگری مثل او را در بارسا نداریم که چنین کاری انجام دهد. برای همین است که او شماره یک تیم است و همیشه حضورش برای ما اهمیت دارد. خط حمله ما وابسته به مسی بوده و کاری که او برای باشگاه انجام داده فوق‌العاده است.

سرمربی بارسلونا درباره بازگشت فاتی به ترکیب تیم نیز گفت: او از این جنس مصدومیت‌هایی دارد که نمی‌توان تاریخ دقیق بازگشتش را مشخص کرد. امیدوارم تا بازی پاری سن ژرمن به ترکیب تیم بازگردد ولی من نمی‌خواهم روی او اصلاً‌ ریسک کنم.