با سرخپوشان در دوحه؛ تماس وزیر ورزش با پرسپولیسی‌ها

دو روز دیگر حساس‌ترین بازی باشگاهی در قاره آسیا در قطر و بین پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. کاروان سرخپوشان که چند روزی است در قطر حضور دارند دیروز هم تمرینات خود پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا  را پیگیری کردند تا آماده بازی فینال شوند. 

ساعت ٩ صبحانه
 مطابق روزهای قبل بازیکنان و اعضای تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ٩ صبح صبحانه را صرف کردند و بعد از آن راهی محوطه هتل شدند و برای دقایقی پیاده‌روی کردند.

هوای مطبوع دوحه
 برخلاف کشورمان که در این فصل سرما حاکم است کشور قطر و شهر دوحه آب و هوای مطبوعی دارد و اعضای پرسپولیس با لباس‌های آستین کوتاه تردد می‌کنند.

اتمام حجت‌ AFC
با توجه به شیوع بیماری کرونا کشور قطر قوانین بسیار سختگیرانه‌ای را در نظر گرفته و مسئولان‌ AFC اتمام حجت کردند که هر کدام از اعضای تیم‌ها اگر از هتل خارج شوند یا مقررات را نقض کنند بلافاصله اخراج خواهند شد و باید به کشورهایشان برگردند.

کره‌ای‌ها کلافه شدند
 بازیکنان تیم فوتبال اولسان حدود یک ماه است در قطر حضور دارند و در شرایط سخت قرنطینه هستند. همین موضوع آنها را به شدت کلافه کرده و از اینکه مدت طولانی در هتل حضور دارند خسته شده‌اند.

تماس با ایران
 بازیکنان و اعضای تیم فوتبال پرسپولیس به طور روزانه با ایران در تماس هستند و از آخرین وضعیت خود به خانواده‌هایشان خبر می‌دهند. اکثر بازیکنان پرسپولیس متأهل و دارای فرزند هستند از همین ‌رو به طور مرتب با تماس‌های تصویری سعی می‌کنند همسر و فرزندانشان را ببینند تا کمی از دلتنگی‌شان کاسته شود.

موبایل تنها سرگرمی سرخپوشان
 به غیر از زمان‌های صرف غذا و شرکت در تمرینات پرسپولیسی‌ها مجبورند در اتاق‌هایشان بمانند یا نهایتاً در لابی هتل حضور پیدا کنند از همین ‌رو موبایل و چک کردن اخبار به خصوص در فضای مجازی و اینستاگرام به تنها سرگرمی سرخپوشان تبدیل شده و آنها فقط از این طریق می‌توانند زمان را سپری کنند.

بازیکنان پرسپولیس در قطر

به مجری فوتبال برتر ویزا ندادند
نام میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر، گزارشگر واحد مرکزی خبر و هاشمی تهیه‌کننده فوتبال برتر و یک عکاس به نمایندگی از رسانه‌ها در لیست ۶۰ نفره بوده است. کنفدراسیون وقتی نام‌ سه نفر را از تلویزیون می‌بیند حساس می‌شود چراکه ایرانی‌ها عادت دارند بدون حق پخش و عقد قرارداد، تصویر اختصاصی از تمرین یا بازی بگیرند. به همین دلیل ویزای میثاقی صادر نشد و در اولین تمرین به گزارشگر واحد خبر گفته شد در صورت گرفتن فیلم باید به تهران برگردد؛ او هم تصویر نمی‌گیرد و مراعات می‌کند. طبق مقررات فقط عکاسان تیم حق تهیه ویدئو از تمرین را دارند.

ساعت ۱۵ حرکت به سمت تمرین
 بعد از اینکه ساعت ١٢ سرخپوشان ناهار را صرف کردند راهی اتاق‌هایشان شدند و استراحت کردند. ساعت ١٥ هم همه اعضای تیم به لابی هتل آمدند و آماده رفتن به محل تمرین در کمپ اگلا شدند.

همه راضی هستند
 آنچه بیشتر از هر چیز در اردوی سرخپوشان به چشم می‌خورد آرامش حاکم بر تیم است و کوچک‌ترین حاشیه‌ای اطراف پرسپولیسی‌ها وجود ندارد. به‌علاوه امکانات هتل و اردو هم به بهترین شکل ممکن است از همین ‌رو تقریباً همه اعضای کاروان پرسپولیس از شرایط اردو کاملاً راضی هستند.

ایرانی‌ها به دنبال بلیت فینال
 بعد از موافقت رسمی AFC با حضور تماشاگر در ورزشگاه الجنوب- که ظهر دیروز اعلام شد- ایرانی‌های مقیم دوحه به تکاپو افتادند تا هر جور شده بلیت مسابقه را تهیه کنند و تیم کشورشان را تنها نگذارند. قبلاً اعلام شده بود شرط فروش بلیت ارائه تست منفی کرونا و مدرک سلامتی است. روز مسابقه هم ضمن بررسی بلیت، وضعیت سلامتی هر کس که بخواهد وارد ورزشگاه شود چک خواهد شد.

یحیی به بازیکنان نزدیک‌تر شد
 همیشه برای ما ایرانی‌ها مسائل روحی و روانی بسیار تعیین‌کننده بوده و این موضوع را یحیی به خوبی می‌داند. سرمربی پرسپولیس معمولاً ارتباط بسیار خوبی با شاگردانش دارد ولی در اردوی قطر و در طول تمرینات سعی کرد بیشتر به آنها نزدیک شود و روحیه بازیکنانش را برای دیدار حساس شنبه بالاتر ببرد.

یحیی گل‌محمدی در تمرین پرسپولیس

مدیرعامل قرنطینه شد
 طبق هماهنگی‌های صورت گرفته جعفر سلیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس صبح دیروز به قطر سفر کرد. بعد از رسیدن از مدیرعامل سرخپوشان تست کرونا گرفته شد و تا مشخص شدن جواب آن سمیعی در اتاقش قرنطینه شد.

تماس وزیر با پرسپولیسی‌ها
 مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان برای تماشای بازی پرسپولیس در کشور قطر هنوز تصمیم قطعی به رفتن نگرفته است. با این حال مداوم پیگیر وضعیت کاروان این تیم در دوحه است تا شرایط شاگردان گل‌محمدی را از زبان مدیران این باشگاه شنیده و آنها را بررسی کند. وزیر ورزش در صورت سفر به کشور قطر نمی‌تواند در هتل محل اقامت پرسپولیسی‌ها حاضر شود و تنها می‌تواند فینال آسیا را تماشا کند.

همه امروز تست می‌دهند
 کلیه اعضای دو تیم پرسپولیس و اولسان امروز در هتل محل اقامتشان تست کرونا خواهند داد تا وضعیتشان برای بازی روز شنبه مشخص شود.

ادعای پرسپولیسی‌ها: سازمان لیگ باید به ما توضیح بدهد
بازی دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن قبل از سفر سرخپوشان به قطر به خاطر کرونایی‌های تیم اصفهانی لغو شد. باشگاه پرسپولیس به شدت به این موضوع اعتراض کرد و معتقد بود باشگاه ذوب‌آهن در این مورد شفاف عمل نکرده و مرتکب تخلف شده است. با این حال سازمان لیگ تاریخ جدیدی برای این بازی اعلام کرده و همین موضوع باعث عصبانیت پرسپولیسی‌ها در قطر شده و آنها اعلام کردند بعد از فینال آسیا به طور جدی واکنش نشان خواهند داد. کادر فنی و مدیران پرسپولیس معتقدند سازمان لیگ به صورت شفاف باید توضیح دهد که اگر ذوب‌آهن تخلف کرده چرا بازی ٣- صفر نمی‌شود و اگر تخلفی نکرده و مشکلی وجود نداشت چرا بازی برگزار نشد و آن را لغو کردند؟