نکته ای جالب درباره بازی پرسپولیس و استقلال در دربی 94

سازمان لیگ فوتبال برنامه هفته دهم تا دوازدهم لیگ برتر به اضافه برخی دیدار‌های عقب افتاده را اعلام کرد که در این برنامه، دربی رفت بیستمین دوره لیگ برتر دوشنبه ۲۲ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

با توجه به لغو بازی‌های پرسپولیس در لیگ به دلیل حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، استقلالی‌ها اعلام کرده بودند که طبق گفته سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات دربی با تعداد بازی‌های برابر دو تیم برگزار خواهد شد.

با برنامه‌ای که سازمان لیگ داده، این اتفاق نمی‌افتد و تیم  استقلال  با دو بازی بیشتر باید به مصاف پرسپولیس برود. استقلال طبق برنامه چهارشنبه در هفته نهم لیگ به دیدار گل‌گهر سیرجان رفته و هفته دهم یعنی 15 دی‌ماه با آلومینیوم اراک بازی خواهد کرد. تا اینجای کار تعداد بازی‌های استقلال به 9 بازی می‌رسد و بیست‌ودوم دی‌ماه در بازی معوقه از هفته هشتم در دربی به میدان خواهد رفت.

پرسپولیس چهارشنبه این هفته در دیدار معوقه از هفته ششم با ذوب‌آهن اصفهان بازی می‌کند و سپس 16 دی‌ماه در دیدار معوقه دیگر از هفته هفتم با سپاهان در ورزشگاه آزادی دیدار خواهد کرد تا تعداد بازی‌های پرسپولیس به عدد 7 برسد.

شاید توجیه سازمان لیگ این باشد که تا قبل از هفته هشتم، مسابقات دو تیم برگزار شده و تنها استقلال دو دیدار هفته نهم و دهم لیگ خود را جلوتر از پرسپولیس برگزار خواهد کرد، اما با توجه به اینکه یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس تهدید کرده بود که اگر تیمش زیر 6 روز استراحت به میدان برود، بازی نخواهد کرد، شاید دوباره استقلالی‌ها به برنامه لیگ معترض شوند. باید دید موضع استقلالی‌ها در این باره چه خواهد بود.

البته جدا از استقلال سایر تیم‌ها نیز اعتراضات گسترده‌ای به این برنامه‌ریزی جدید سازما لیگ خواهند داشت.