اظهارات جنجالی نکونام پس از عذرخواهی زاهدی فر از پرسپولیس

جواد نکونام در خصوص دیدار تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت:بحث فنی در این حواشی بازی گم شد. دو تیم خوب مقابل هم بازی می کردند. پرسپولیس فینالیست آسیا بود و هفته قبل مقابل استقلال به خصوص در نیمه دوم بازی خوبی کرده بود همه نگاه‌ها را به خودش با توجه به شرایط جدول عوض کرد.

وی افزود: ما هم تمام برنامه‌مان این بود که بازی را ببریم. از نظر فنی تیم برتر میدان بودیم و موقعیت هایی که به دست آوردیم گویای همه چیز است. دو ضربه به تیر زدیم و یک توپ را هم از روی خط در آوردند و به نظرم از نظر فنی همه چیزمان نسبت به پرسپولیس بهتر بود. روی گل اول روی یک اشتباه با وجودی که توپ به دست بازیکن حریف خورد گل خوردیم. در بین دو نیمه به بازیکنانم گفتم می‌توانیم حریف را ببریم و حتی یک توپ را به تیر زدیم ولی در همان توپ برگشتی که منجر به گل دوم حریف شد بازیکن پرسپولیس مهاجم ما را کشید که نمی‌دانم کارشناسان در مورد آن صحنه چه گفتند.

سرمربی فولاد ادامه داد: من آمار بازی را دیدم و تا دقیقه 50 فرصت تیم میزبان فقط همان گلی بود که زدند. در ورزشگاه آزادی مقابل فینالیست آسیا بازی کردن سخت است ولی حداقل حق تیم فولاد یک امتیاز بود و گواه این موضوع کارشناسان هستند که عنوان کردند که فولاد لیاقت داشت این بازی را ببرد. خوشحالم از سال قبل که کارم را  در فولاد شروع کردم توانستیم تیمی متحد و منسجم را تشکیل بدهیم و بازیکنی که 50 میلیون قرارداد داشت الان قرارداد میلیاردی می‌بندد. ما تیمی ساختیم که همه به آن افتخار می کنند و رساندن این تیم به آسیا حداقل کاری بود که سال گذشته می‌توانستیم انجام بدهیم. امسال هم بدشانسی و اشتباهات سهوی داوری باعث شد که به جایگاه اصلی نرسیم ولی اینها ایراد نیست و این مشکلات ما را قوی تر می‌کند.

نکونام تاکید کرد: خوشحالم بازی با فولاد یکی از بازی های سخت تیم ها محسوب می شود و به همین دلیل از بازیکنانم تشکر می کنم. تاکید می کنم اگر بی دقتی بازیکنان ما نبود باید 3 امتیاز را می گرفتیم ولی ما به حقمان نرسیدیم.

وی در خصوص قضاوت داور و اینکه کدام تیم بیشتر از این قسمت ضرر کرد عنوان کرد: منصفانه حرف زدن سخت است. آقای زاهدی فر امروز مصاحبه و عذرخواهی کرده در حالی که قانون می گوید او حق ندارد این کار را انجام دهد. اگر قرار به عذرخواهی باشد سال گذشته در اصفهان به ذوب آهن روی اشتباه همین داور باختیم پس چرا آن زمان عذرخواهی نکرد؟

سرمربی فولاد ادامه داد: اشتباه صورت گرفته ولی ایراد ندارد. پنالتی ما پنالتی نبود این هم درست است. گل دوم پرسپولیس هم خطا نبوده ولی خطا گرفتند پس این هم اشتباه بوده. آقای زاهدی فر باید از ما هم عذر‌خواهی می کرد ولی حق ندارد از یک تیم دیگر عذرخواهی کند. این داور چند هفته پیش در بازی با نفت مسجد سلیمان برای ما قضاوت کرد و اشتباه فاحش مرتکب شد.در بازی با نساجی همین اتفاق افتاد و در بازی روز گذشته هم این اشتباهات صورت گرفت. 

نکونام خاطرنشان کرد:جالب است همه به این موضوع پرداختند که توپ به صورت بازیکن حریف خورده است. در بازی با ذوب آهن داور دچار اشتباه شد و برای ما پنالتی گرفت و همانجا گفتیم که اشتباه به سود ما رقم خورد. دقیقه 93 بازی با نفت مسجد سلیمان 3 امتیاز از ما گرفتند ولی مگر از ما عذرخواهی کردند؟ اینها به خاطر هجمه های فضای مجازی است. گل‌گهر، سپاهان و این همه تیم اشتباه دیدند چرا از آنها عذرخواهی صورت نگرفته است؟ اشتباه داور طبیعت فوتبال است ولی چرا باید عذرخواهی شود؟ اصلا قانون در کل دنیا می‌گوید داور حق ندارد در مورد قضاوتش صحبت کند. من هنوز نتوانستم صحنه پنالتی را ببینم و مشکلی هم ندارم و می‌گویم اصلا آن اشتباه داور بوده است اما به نظر شما یک بازیکن چه کاری باید انجام بدهد که داور او را اخرج کند؟ اگر دوست خوبم کریم باقری نبود چه اتفاقاتی رخ می‌داد؟ تنش از آنجا وارد بازی شد.

وی که با رادیو ورزش صحبت می کرد تصریح کرد: در صحنه گل دوم حریف، من نزدیک کمک داور بودم و به او گفتم خطا نبود ولی شما گرفتید. آیا ما رفتار بدی انجام دادیم؟ در وقت اضافه 3 دقیقه وقت اضافه  به وجود آمد ولی اصلا نگرفتند. حواشی بازی از روز قبل از بازی رخ داد. جایی که یکسری از دوستان و همکاران ما خودشان را به مظلوم نمایی زدند.یک چیز را واضح می گویم،  ما فوتبالیست ها همه یکدیگر را می شناسیم و نیازی نیست سر هم کلاه بگذاریم. همه دوستانی که کنار نیمکت و لب خط هستند من را می شناسند و من هم آنها را می شناسم. نیازی نیست یک مربی کنار خط بایستد( این را در مورد بازی دیروز نمی‌گویم) و نیمکت آنها کارهای عجیب و غریب انجام بدهد.مربی داریم که کنار خط می ایستد ولی بقیه نیمکت نشینانش کارهای عجیب می کنند.

سرمربی فولاد ادامه داد: نیمکت فولاد بد است قبول ولی هر جا اشتباه کرده کارت گرفته است. شما به نیمکت حریف در بازی دیروز نگاه کنید. حرف هایی که تیم حریف به داور می زد اگر منِ نکونام می زدم مطمئنا اخراج می شدم. روی گل اول اعتراض کردیم ولی از این کارها که آقایان کردند، نکردیم. اصلا فرض کنید هر دو گل ما روی ضعف فنی بوده است. اعلام یک پنالتی به سود ما این رفتارها را ندارد. ما هم یک پنالتی علیه‌مان گرفته شد ولی از این کارها کردیم؟ ما جنگی با کسی نداریم و دعوایی نداریم.

نکونام تصریح کرد:زاهدی فر امسال 4 قضاوت برای ما کرده آیا ما حق اعتراض نداریم؟ روز گذشته یک بچه گزارشگر بازی شده که هر جور دوست دارد در مورد تیم ما صحبت می کند. این تلویزیون ملی است و صحبت‌های این گزارشگر هواداران ما را عصبانی کرده است. آیا تلویزیون رنگی شده یا تلویزیون ملی است؟ یعنی ما هم باید اسم تیممان را عوض کنیم؟ یا مثلا  باید به گزارشگران اهوازی بگوییم هر جور دوست دارند در مورد تیم حریف حریف بزنند؟ یک گزارشگر روز گذشته کنار خط به داور می گوید پنالتی نبوده و یا کارهای دیگر می‌کنند ولی دوره این کارها گذشته و این کارها قدیمی شده است.

وی ادامه داد: گرچه یکسری با مظلوم نمایی و سیاه بازی به جاهای بالاتری رسیدند و ما هم مشکلی نداریم ولی از آنها می‌خواهم لطفا مظلوم نمایی نکنند.روز گذشته فوتبال جانداری انجام شد ولی وقتی حواشی به وجود می آید اسم مردم را نیاوریم. دوستان اگر در تیم قبلی حضور داشتند این حرف ها را می زدند؟ این فوتبال ادامه دارد  و قطعا  ما باز هم با هم بازی می کنیم و بازی هم که تمام شد خسته نباشید می‌گویم. طبیعت فوتبال این است. من هیچ مشکلی با هیچ مربی ندارم  چون بازی های بعد چشم در چشم می گذاریم اما امیدوارم به خاطر جایگاهی که الان در تیم داریم با مردم حرف نزنیم.امیدوارم همیشه زیبایی فوتبال را ببینیم و یاد بگیریم فقط در مورد خودمان صحبت کنیم.