توصیه سید صالحی به فکری برای بهترین سیستم استقلال

سید مهدی سیدصالحی  پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص شرایط استقلال گفت: استقلال در ترکیب خود بازیکنان خوبی دارد. اوایل فصل نبود علی کریمی به چشم می‌آمد و مصدومیت شجاعیان کار را برای استقلال سخت کرده بود.

او ادامه داد: استقلال مقابل تراکتور ترکیب هجومی داشت. ترکیب استقلال بسیار ایده آل و منطقی بود. استفاده از مطهری، قایدی و دیاباته خط حمله آبی پوشان را قوی‌تر کرده است. بهترین سیستم برای استقلال ۴ -۲-۳-۱ است. در بازی‌های گذشته استقلال با سیستم ۴-۴-۲ بازی می‌کرد و به دلیل اینکه هافبک بازیسازی مانند علی کریمی نداشت به مشکل می‌خورد. ضعف استقلال در خط دفاع است و کادر فنی باید روی آن بیشتر کار کند.

سید صالحی در مورد شرایط پرسپولیس هم تصریح کرد: پرسپولیس بازیکنان زیادی را از دست داده است. نبود بازیسازی مانند بشار رسن خط هافبک پرسپولیس را دچار مشکل کرده است. محرومیت عیسی آل کثیر ضربه بدی به قرمز‌ها وارد کرد.

او ادامه داد: بازیکنانی مانند سعید آقایی، احسان پهلوان و حامد لک خیلی سریع با پرسپولیس مچ شدند. استرس تساوی‌های پی در پی پرسپولیس در لیگ این تیم را اذیت کرد. برد مقابل فولاد فشار و استرس قرمز‌ها را کم کرد و امید آن‌ها برای قهرمانی و جا نماندن از مدعیان را زنده نگه داشت.