چه کسی سرمربی جدید استقلال می شود؟/ فرهاد مجیدی یا امیر قلعه نویی

انتخاب سرمربی جدید استقلال حالا با استعفای محمود فکری دغدغه اصلی آبی پوشان و هواداران استقلال است. 

به گزارش افکارنیوز، سرانجام پس از بارها تنش و اختلافات مختلف و همچنین نتایج استقلال محمود فکری به همراه دستیارانش از استقلال تهران جدا شد تا آبی پوشان در همین هفته های اولیه لیگ برتر در دور برگشت به دنبال سرمربی جدید باشند.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال می شود

محتمل ترین گزینه سرمربیگری جدید استقلال و جانشینی محمود فکری کسی جز فرهاد مجیدی نیست.

فرهاد مجیدی سرمربی جدید استقلال

شماره هفت دوست داشتنی استقلال جزو بازیکنانی بود که محبوب هواداران استقلال است و در فصل گذشته و پس از رفتن استراماچونی وی جانشین این مربی ایتالیایی شد تا جایی که توانست پرسپولیس را نیز شکست دهد اما به علل مختلف فرهاد مجیدی از استقلال رفت و حالا با ناره گیری محمود فکری احتمال دارد وی سرمربی جدید استقلال شود.

بازگشت استراماچونی به استقلال؟

برخی هواداران استقلال همچنان انتظار دارند مدیران این باشگاه استراماچونی را به استقلال بیاورند اما مهمترین مشکل و سد راه این انتخاب عدم حضور مربی و بازیکن خارجی در ایران است که قانون می باشد.

بازگشت استراماچونی به استقلال

با این تفاسیر چنین گزینه ای دور از انتظار است.

احتمال سرمربیگری دوباره امیر قلعه نویی در استقلال

یکی دیگر از گزینه هایی که در محافل ورزشی و رسانه ای مطرح شد امیر قلعه نویی بود اما ژنرال استقلالی ها الان سرمربی گل گهر سیرجان است و تیم وی در این فصل رقابت ها هم خوب کار کرده و بعید است به استقلال برود.

امیر قلعه نویی و استقلال

به خصوص اینکه مدیرعامل باشگاه گل‌گهر شایعه جدایی امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر از این تیم را منتفی دانست و از باشگاه استقلال خواست به گسترش رسانه‌ای این مساله در افکار عمومی خاتمه دهد.

محمد جواهری با تایید دریافت درخواست مکتوب باشگاه استقلال از گل‌گهر سیرجان مبنی بر انتقال امیر قلعه‌نویی به استقلال، عنوان کرد: امیر قلعه‌نویی با باشگاه گل‌گهر سیرجان قرارداد دارد و این باشگاه به هیچ وجه موافق جدایی ایشان نیست.

وی با تاکید بر اینکه جدایی قلعه‌نویی از گل‌گهر از همان ابتدا منتفی بوده است، تصریح کرد: در باشگاه گل‌گهر برنامه‌های بلند مدتی برای همکاری امیر قلعه‌نویی دیده شده که به هیچ عنوان حاضر به ضربه خوردن به این برنامه‌ها با جدایی ایشان نیستیم.

جواهری گفت: تحت فشار قرار دادن یک باشگاه با اقدامات رسانه‌ای و طرح در افکار عمومی برای انتقال سرمربی که قرارداد با یک باشگاه دارد کاری غیرحرفه‌ای و غیر اخلاقی است.

مخالفت فولاد با حضور نکونام در استقلال

سعید آذری مدیرعامل تیم فوتبال فولاد خوزستان در خصوص پیشنهاد مسئولان استقلال برای به خدمت گرفتن جواد نکونام سرمربی این تیم، گفت: «آقای مددی تماس گرفتند و چند دقیقه پیش در این باره صحبت کردیم.»

او درباره پاسخ فولاد عنوان کرد: «باتوجه به این که سیاست کاری ما با آقا جواد [نکونام] تنظیم شده و همچنین پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم و برای لیگ برتر و جام حذفی نیز برنامه ریزی کرده‌ایم، خدمت عزیزان استقلال هم عرض کردیم که امکان جدایی سرمربی تیممان وجود ندارد.»

حضور جواد نکونام در استقلال

آذری درباره موضع هیئت مدیره فولاد گفت: «ما با اعضای محترم هیئت مدیره فولاد خوزستان هم صحبت کردیم و مدیران باشگاه هم اذعان دارند که آقای نکونام به عنوان یک رهبر مقتدر باید به کارش ادامه دهد چرا که تحت قرارداد فولاد خوزستان بوده و تمام برنامه ریزی‌های ما با او شکل گرفته است.»

مدیرعامل فولاد در پایان با اشاره به گرفتن میزبانی لیگ قهرمانان آسیا گفت: «خوشحالیم که توانستیم نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را جلب کنیم. اما برای مرحله گروهی بگذارید مرحله به مرحله فکر کنیم. اول باید پلی آف را به بهترین شکل برگزار کنیم، چون این می‌تواند مقدمه‌ای برای این باشد که‌ AFC میزبانی مرحله گروهی را هم به ما بدهد. ما باید اعتماد‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا را جلب کنیم.»

با این تفاسیر به نظر می آید فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شود.