ثبت رکوردی بی‌سابقه برای لیورپول

شکست یک بر صفر شب گذشته (پنجشنبه) تیم فوتبال لیورپول مقابل چلسی در ورزشگاه آنفیلد، نه تنها این تیم را از چهار رده بالای جدول برای کسب سهمیه قهرمانان اروپا دورتر کرد بلکه با ثبت یک رکورد منفی برای این تیم همراه شد.

این پنجمین باخت متوالی لیورپول در آنفیلد بود و به این ترتیب تیم مرسی‌سایدی را به اولین مدافع عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل کرد که پنج باخت خانگی متوالی را متحمل می‌شود.

همچنین این اولین بار در تاریخ باشگاه لیورپول است که این تیم پنج بازی خانگی متوالی را با شکست پشت سر می‌گذارد. این پنج شکست اما بخشی از یک روند ناامیدکننده‌تر هستند که در آن لیورپولی‌ها موفق نشده‌اند در هفت بازی خانگی متوالی‌شان در لیگ پیروزی کسب کنند.

آخرین پیروزی خانگی شاگردان یورگن کلوپ در لیگ در ورزشگاه آنفیلد به 16 دسامبر (26 آذر) برمی‌گردد که در آن بازی موفق شد تاتنهام ژوزه مورینیو را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. پس از آن بازی، لیورپول در خانه برابر تیم‌های وست‌برومویچ و منچستریونایتد به ترتیب با نتایج یک - یک و صفر - صفر مساوی کرد و بعد از آن باخت‌های خانگی متوالی‌اش به ترتیب برابر تیم‌های برنلی، برایتون، منچسترسیتی، اورتون و چلسی رقم خورد..

علاوه بر این لیورپول در بازی شب گذشته‌اش تا دقیقه 85 برای زدن اولین شوت به سمت چهارچوب دروازه حریف صبر کرد. آخرین باری که لیورپول اینقدر انتظار کشید تا دروازه‌بان حریفش در لیگ برتر را در یک بازی خانگی محک بزند، 11 سال پیش بود که تا دقیقه 90 بازی‌اش برابر چلسی نتوانست حتی یک شوت بزند و در نهایت هم آن بازی را 2 بر صفر باخت و فصل را در رده هفتم به پایان رساند.