همه قائدی را می‌بینند اما ریگی فوق‌العاده بود

درباره برتری 5 بر 2 تیم استقلال مقابل الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا ، اظهار داشت: قبل از بازی درباره نحوه بردن تیم الاهلی گفتم تیمی که 6 بازی پشت سر هم نبرده به جهت روحی و روانی در شرایطی قرار می‌گیرد که اگر زود گل بخورد حاکمیت باخت روی آن می‌ماند. خوشبختانه بچه‌ها توانستند زود گل بزنند و این امر الاهلی را در حالت باخت نگه داشت.

وی افزود: بازیکنان استقلال از جهت گردش توپ و سرعت بازی از هر دو طرف عملکرد خوبی داشتند. ووریا غفوری از سمت راست و محمد نادری از سمت چپ خوب رو به جلو حرکت می‌کردند و فرشید اسماعیلی هم به موقع اضافه می‌شد. وقتی تعداد نفرات تیم‌تان در یک سوم دفاعی حریف زیاد باشد شرایط بیشتری برای گل زدن به دست می‌آورید.

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: بحث مهم این مسابقه این بود که استقلال فشار حملات خود را روی دروازه حریف حفظ کرد. با این روند توپ‌هایتان هم به گل تبدیل می‌شود اما اگر فشاری روی دروازه حریف نداشته و تنها روی تک موقعیت‌ها کار کنید آنها هم این فرصت‌ را هر جور که شده جمع و جور می‌کنند.سر منشأ حفظ فشار روی دروازه الاهلی هم به توپ‌گیری خوب مسعود ریگی باز می‌گردد. با دیدن فیلم این مسابقه متوجه می‌شوید این بازیکن چند بار توپ گرفته و چند بار قطع توپ کرده است.

فریبا تصریح کرد: ریگی در نیمه اول بهترین بازیکن استقلال در زمین بود و در نیمه دوم هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت اما همه به این نگاه می‌کنند که مهدی قائدی دو گل زده و سایر نفرات این کار یا آن کار را کردند. در پست ریگی بازی کردم و می‌دانم نقش وی تا چه اندازه در مسابقه با الاهلی مهم بود و تا چه اندازه توضیحات تاکتیکی را به خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: استقلال برد روحیه‌بخشی مقابل الاهلی به دست آورد و تمام بازیکنان وظایف خود را به خوبی انجام دادند. شاید در جمع کردن و پوشش دفاع‌های وسط مقداری مشکل داشتیم و کمتر این کار را انجام دادیم. دلیلش هم این بود که عارف غلامی بعد از چند بازی در ترکیب قرار گرفت. از زمان سرمربی‌گری مجیدی این بازیکن در بیشتر بازی‌ها غیبت داشته و دلیل آن هم ابتلا به کرونا بود. فکر می‌کنم ناهماهنگی بین دو مدافع وسط استقلال ایجاد شد اما تمام بچه‌ها کارشان را به درستی انجام دادند.

پیشکسوت تیم استقلال با اشاره به روحیه بردن در جمع آبی‌پوشان تصریح کرد:‌نکته مهم در تیم فعلی استقلال شخصیت و روحیه بردن است از زمانی که فرهاد مجیدی و کادر فنی جدید آمده‌اند روحیه بردن را در تیم جا انداختند و آنها شخصیت بردن به دست آورده‌اند.

فریبا با اشاره به بازی استقلال مقابل الشرطه عراق گفت: ‌دیدار بسیار سختی است. الشرطه و تمام تیم‌های عراقی مثل خود ما فوتبال بازی می‌کنند. یعنی هم فیزیکی هستند و هم در بحث مهارت‌های فردی، قابلیت‌های تاکتیکی و تکنیکی، دعوا راه انداختن و خلاقیت .... شبیه ما هستند. به همین دلیل همیشه بازی‌های ما مقابل تیم‌های عراقی سخت است اما اگر خودمان باشیم می‌توانیم الشرطه را هم شکست بدهیم.

وی ادامه داد: اگر بازیکنان استقلال وظایف تاکتیکی را هم بخوبی انجام بدهند می‌توانیم برنده دیدار با الشرطه باشیم. الاهلی به همین راحتی مقابل الدحیل امتیاز از دست نمی‌دهد زیرا آن مسابقه برای تیم عربستانی سرنوشت‌ساز است و اگر استقلال بتواند الشرطه را شکست بدهد به احتمال خیلی زیاد راهی مرحله بعدی خواهد شد.