آقایی: شانس قهرمانی پرسپولیس از سپاهان بیشتر است

عباس آقایی هافبک سابق پرسپولیس که با سرمربیگری افشین قطبی قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد درباره وضعیت این روزهای پرسپولیس می‌گوید: خوشبختانه پرسپولیس شرایط خوبی دارد. این تیم با انجام بازی‌های فشرده در لیگ قهرمانان آسیا و با وجود خستگی، نتایج خوبی در بازگشت به ایران گرفته است. کسب چهار امتیاز از دو بازی سخت برابر سپاهان و استقلال عملکرد موفقیت‌آمیزی بود و شاگردان گل‌محمدی در جام حذفی هم به مرحله بعدی راه پیدا کردند. شما دیدید که دیگر نماینده‌های ایران در آسیا بعد از بازگشت به کشورمان نتایج چندان خوبی نگرفتند، ولی پرسپولیس تیمی بود که روند خوبش را ادامه و نشان داد که از لحاظ بدنی هم دچار اُفت نشده است.

او در ادامه با بیان اینکه بازی با ذوب‌آهن اهمیت زیادی برای سرخپوشان دارد، تاکید می‌کند: در هفته‌های گذشته جای پرسپولیس و سپاهان در جدول چند بار عوض شده و حالا پرسپولیس با یک بازی کمتر در رده دوم قرار دارد. بدون شک بازی با ذوب‌آهن اهمیت زیادی برای پرسپولیس خواهد داشت و اعتقاد من این است که این مسابقه نقش مهمی در قهرمانی پرسپولیس خواهد داشت. پرسپولیس برای به دست آوردن قهرمانی بدون شک باید ذوب‌آهن را در اصفهان شکست بدهد. اگر سرخپوشان در این بازی امتیاز از دست بدهند، قطعاً کارشان برای قهرمانی سخت خواهد شد.

آقایی در پاسخ به این پرسش که شانس کدامیک از دو تیم پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی بیشتر است، عنوان کرد: نمی‌توان گفت شانس کدام تیم بیشتر است. خیلی‌ها این موضوع را عنوان می‌کنند که با توجه به قهرمانی پرسپولیس در چهار دوره اخیر و همچنین پتانسیل فنی این تیم، شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است. من هم قبول دارم که پرسپولیس از لحاظ تنوع و نوع تاکتیکی که دارد و همچنین در اختیار داشتن بازیکنان توانمند و تأثیرگذار، تیم قوی‌تری نسبت به سپاهان است، ولی نباید فراموش کنید که سپاهان هم پنج بار قهرمان لیگ شده و از هر لحاظ که حساب کنید، شخصیت قهرمانی دارد. مدیران، بازیکنان و کادر فنی سپاهان هم بارها در چنین شرایطی قرار گرفته‌اند. سپاهان منتظر کوچکترین غفلت شاگردان گل‌محمدی است و اعتقاد من این است که تیمِ نویدکیا یک تهدید برگ برای قهرمانی پرسپولیس محسوب می‌شود.

هافبک پیشین پرسپولیس و سپاهان در واکنش به اینکه برخی معتقدند بازی‌های سپاهان تا پایان لیگ آسان‌تر از بازی‌های پرسپولیس است، گفت: نمی‌توان این موضوع را دلیل قطعی برای قهرمانی یک تیم دانست، چون فاصله فنی تیم‌ها در لیگ چندان زیاد نیست. قطعاً هر تیمی کمتر اشتباه کند و تمرکز بیشتری داشته باشد در نهایت قهرمان خواهد شد.

وی درباره برخی هجمه از سوی رقیبان پرسپولیس که این تیم را در فوتبال ایران تیمی خاص می‌دانند، توضیح داد: این اظهارنظرها بیشتر احساسی است و برخی هم از مطرح کردن این مسائل اهداف خاص خودشان را دارند. شما باید با دید فوتبالی به این قضیه نگاه کنید. پرسپولیس قبل از آمدن برانکو روزهای خوبی را در فوتبال ایران تجربه نمی‌کرد، ولی بعد از آمدن این مربی سیر صعودی تیم شروع شد. تمام این قهرمانی‌ها با شایستگی و براساس توانایی‌های فنی این تیم به دست آمد. در فوتبال هیچ وقت نمی‌توان روی اتفاق چهار سال قهرمان شد و دو بار هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفت. بدون شک پرسپولیس خاص‌ترین تیم ایران است و از لحاظ فنی سطح بالاتری نسبت به تیم‌های دیگر دارد.