علی دایی 110 گل ملی دارد؟

​در شرایطی که تا هفته گذشته، علی دایی با 109 گل زده به تنهایی بهترین گلزن جهان در رده ملی محسوب می‌شد، کریس رونالدو با دبل مقابل فرانسه در مرحله گروهی یورو 2020، توانست به رکورد دایی برسد و حالا این فرصت را دارد که با گلزنی در بازیهای بعدی تیم ملی پرتغال، از دایی عبور کند.

فوق ستاره پرتغالی‌ها در شرایطی به رکورد دایی رسید که یک اتفاق باعث شد تا یک گل از تعداد گلهای ملی شهریار فوتبال ایران کم شود وگرنه او هنوز با 110 گل زده، آقای گل فوتبال جهان بود.

آن اتفاق – که خبرورزشی هم در گزارشی به آن اشاره کرده – مربوط به 21 آبان سال 1382 است. در آن روز تیم ملی در مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا در سال 2004 میزبان کره شمالی بود. بازی رفت دو تیم با پیروزی 1-3 تیم ملی در پیونگ یانگ به پایان رسیده بود و در بازی برگشت هم تیم ملی با پنالتی دقیقه 52 علی دایی از حریفش پیش بود اما اتفاقی رخ داد که آن بازی در دقیقه 60 متوقف شد.

علی دایی 110 گل ملی دارد؟

پرتاب نارنجک باعث شد که بازی ایران و کره شمالی، در دقیقه 60 متوقف شود

بعد از آنکه یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی، نارنجکی به داخل زمین پرتاب کرد، بازیکنان کره شمالی زمین مسابقه را ترک کردند و حاضر به ادامه بازی نشدند. در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نتیجه آن بازی را 0-3 به سود ایران اعلام کرد منتهی تیم ملی هم از انجام یک بازی خانگی رسمی با حضور تماشاگرانش محروم شد و مهمتر از اینکه گل علی دایی هم به همین سادگی سوخت!