چرا ساکت آخرین پنالتی انگلیس را زد؟

امروز نشریه دیلی میل در گزارشی مدعی شد برخی بازیکنان تیم ملی انگلیس نیز از قرار گرفتن بوکایو ساکا پشت ضربه پنجم و سرنوشت ساز این تیم در دیدار مقابل ایتالیا شوکه شده بودند. این شاید حساس ترین ضربه فوتبال انگلیس در 55 ساله گذشته بود و به یک بازیکن 19 ساله سپرده شد. بوکایو ساکا، هافبک جوان آرسنال در مقابل ایتالیا نهمین بازی ملی خود را انجام داده و پیش از این در سطح بزرگسالان هرگز پشت ضربه پنالتی نگرفته بود.

تنها تجربه ساکا در ضربات پنالتی در مسابقات تیم های جوانان بود و حالا مهم ترین پنالتی فوتبال این کشور به او سپرده شد. البته به نظر می رسد انتخاب بحث برانگیز گرت ساوت گیت بر اساس عملکرد بازیکنان در تمرینات سال گذشته بوده که نتایج آن کنترل و ثبت شده است. استیو هالند، دستیار ساوت گیت همه ضربات پنالتی بازیکنان در تمرین را ثبت کرده و یک جدول از عملکرد آنها ساخته بود.

بوکایو ساکا برای اولین بار در دیدار دوستانه انگلیس برابر ولز در اکتبر گذشته به ترکیب تیم دعوت شد، اما او در تمرینات به طور مرتب در نواختن ضربات پنالتی موفق عمل می کرد. البته این موضوع در مورد همچنین مارکوس راشفورد و جیدون سانچو نیز صدق می کرد، اما هر سه بازیکن برابر جیجی دوناروما مغلوب شدند. در دوران حضور گرت ساوت گیت، تمام جلسات تمرینی ضربات پنالتی بازیکنان انگلیس ثبت شده تا بازیکنان بتوانند تصاویر ویدئویی را مرور کرده و در صورت نیاز عملکرد خود را بهبود بخشند. اما این ترفند نیز اثربخش نبود و در نهایت انگلیس باز هم در ضربات پنالتی مغلوب شد.