پشت پرده جدایی لیونل مسی از بارسا

لاپورتا در نشست خبری گفت: پس از بررسی قرارداد و بدهی های بزرگی که پیش بینی می شد و همینطور دستمزد  بالا امکان تمدید قرارداد با مسی وجود نداشت. همچنین قوانین لالیگا اجازه نمی داد با این بازیکن قرارداد جدید امضا کنیم. می خواستند ما با شرکتی قرارداد ببندیم و باشگاه را مقروض کنند که من نخواستم این اتفاق بیفتد. من نمی خواهم باشگاه را برای ۵۰ سال بدهکار کنم تا بتوانم با بهترین بازیکن تاریخ قرارداد امضا کنم چون بارسا بالاتر از همه چیز است. مسی می خواست در بارسلونا بماند و او تمام تلاشش را کرد تا این اتفاق ممکن شود اما در نهایت لحظه ای فرا می رسد که باید به شکل سردی برنامه ریزی و آنالیز کنید و درباره علایق و محدودیت های باشگاه صحبت کنید. لئو یک الگو است. او موفقیت های زیادی به ارمغان آورد و تصویری تاریخی برجای گذاشت. ما به عنوان باشگاه همیشه قدردانش هستیم اما او هم مانند دیگر نام های بزرگ بارسلونا را ترک خواهد کرد.

لاپورتا درباره احتمال ماندن مسی گفت: نمی خواهم کسی را فریب بدهم. ماندن مسی خیلی خیلی بعید است چون پیشنهاد های دیگر وجود خواهد داشت و ما نمی دانیم می توانیم نامش را به عنوان بازیکن بارسلونا در این فصل ثبت کنیم. لالیگا هم در آستانه آغاز است.

او درباه کاهش دستمزد بازیکنان گفت: توانستیم برخی از بازیکنان را به کاهش دستمزد راضی کنیم اما این موضوع خیلی پیچیده است. ما باید ۱۰۰ میلیون را از ۲۵ نفر آزاد می کردیم که بر خلاف تمایلمان بود.

او درباره بارسای بدون مسی گفت: ما آماده هستیم تا با چالش بارسای بدون لئو روبرو شویم. می خواهیم به موفقیت هایمان ادامه دهیم و هواداران از عملکرد تیمشان لذت ببرند. هیئت مدیره که در راسش من قرار دارم خیلی انگیزه داریم تا نشان دهیم هر چیزی امکان پذیر است و با وجود اینکه دوست داشتیم مسی بماند اما زندگی ادامه دارد.