فریدون زندی: وقتی به میدان مسابقه می‌رسیم همه غیرتی می‌شوند

فریدون زندی پیشکسوت استقلال می‌گوید حالا که بازی جام حذفی از دست رفته بهتر است که تیم روحیه‌اش را حفظ کند و باشگاه با برطرف کردن نیازهای مجیدی به سراغ بازی حساس الهلال عربستان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برود. بخشی از حرف‌های زندی را در همین ارتباط می‌خوانید:

*بازیکنان استقلال مانند بازی‌های قبل سرحال نبودند. با توجه به مدیریت و شرایطی که استقلال به فینال رسید، طبیعی بود که محتاط بازی کند و تمرکز لازم در میان بازیکنان دیده نشود. بهتر بود استقلال کار را در ۹۰ دقیقه تمام کند و کار را به اما و اگر نکشاند. وقتی شما کار را به پنالتی می‌کشانید طبیعی است که چنین شرایطی به وجود بیاید.

*کار فکری درباره منتشر کردن آن استوری بعد از شکست استقلال در فینال درست نبود و نباید هواداران را ناراحت می‌کرد.

*وقتی به نقل و انتقالات الهلال نگاه می‌کنم و آن را مقایسه می‌کنم با شرایط استقلال، واقعاً افسوس می‌خورم. شنیدیم الهلال یک بازیکن ۶۰۰ میلیاردی گرفت، استقلال که حریف این تیم است هنوز نتوانسته با بازیکنانش تسویه حساب کند تا آنها را برای برای تمدید پای میز مذاکره بکشاند.

فرهاد مجیدی باید جواب بدهد/ ۱۰ روز اعتصاب قهرمانی را از استقلال گرفت/ اسماعیلی بگوید چطور توپ را به آن ارتفاع فرستاد؟

*وقتی به میدان مسابقه می‌رسیم همه غیرتی می‌شوند و می‌گویند تیم ایرانی و تیم عربستانی و از این قبیل صحبت‌ها اما کسی نمی‌بیند تیم عربستانی با چه بودجه‌ای، با چه مدیریتی و با چه شکلی تجهیز می‌شود و متاسفانه تیم ایرانی از حداقل‌ها هم محروم است.

* فرهاد مجیدی امروز حتی نمی‌داند برای دیدار با الهلال کدام بازیکنانش را به طور قطع در اختیار دارد یا خیر. مدیران استقلال و آنهایی که امروز در این باشگاه مسئولیت دارند باید تمام توان و قوای خود را برای تجهیز این تیم به منظور رویارویی با الهلال به کار گیرند. بازی‌های آسیایی را نباید رنگی دید و باید در این میدان استقلال را هم مثل دیگران با دید ملی نگاه کرد.

*مجیدی توقع زیادی ندارد و تنها از مدیران حفظ همین تیم را خواسته و مدعی شده با همین تیم فصل آینده شانس خوبی برای قهرمانی دارد و حتی در آسیا هم نتایج خوبی می‌گیرد. این توقع زیادی نیست که نتوان آن را برطرف کرد. این فقط توقع مجیدی نیست، بلکه توقع پیشکسوتان و هواداران هم همین است.