به گزارش افکارنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران،

ماراتن کبوترها

در این رقابت تعدادی کبوتر تعلیم دیده با هم به رقابت می پردازند و پس از رسیدن به نقطه خاصی تغییر مسیر داده و به سمت خانه خود بازمی گردد. زمانی که هر کدام از پرنده ها برای حرکت بین مبدا، مقصد و برگشت صرف می کنند حساب شده و کبوتری که سریعتر بازگشته است به عنوان برنده شناخته می شود.

اسکی روی آب با پای عریان

اولین بار در سال ۱۹۴۷ میلادی و در ایالت فلوریدای آمریکا شخصی به نام " دیک پاپ جونیور " اقدام به انجام اسکی روی آب با پاهای عریان کرد. از آن سال به بعد افراد مختلفی سعی در ارتقاء و یا ابداع روشهایی برای تنوع دادن به این ورزش هستند. نمونه هایی مثل پرش های دو نفره و یا شروع از ساحل و یا آبهای عمیق از جمله تکنیکهای به کار رفته در این ورزش است.

هاکی زیر آب

یکی دیگر از رشته های ورزشی عجیب در لیست ما رشته حاکی زیر آب است. در این رشته دو تیم که به وسایلی همچون ماسک و لوله تنفسی و همچنین دستکش و آلت‌های پلاستیکی خاص مجهز هستند تا گوی کوچک مورد نظر را در کف استخر حرکت داده و به دروازه حریف برسانند. این رشته ورزشی به خاطر انجام شدن آن در زیر آب از جمله رشته های ورزشی سخت و پرفشار است.

سقوط آزاد

گونه خاصی از پرش سقوط آزاد وجود دارد که در طی آن یک تیم دو نفره اقدام به پرش سقوط آزاد می کنند و یکی از دو نفر اقدام به اجرای حرکات اکروباتیک کرده و نفر دیگر با دوربینی که بر روی کلاه خود نصب کرده است به دقت از نفر مقابل فیلم برداری می کند. این فیلم ها سپس توسط توسط داوران مورد بازبینی و داوری قرار می گیرد. فدراسیون جهانی ورزش های هوایی از سال ۱۹۹۶ میلادی به این سو این رشته را به عنوان یک ورزش هوایی به رسمیت شناخته است.

سقوط آزاد با تخته

گونه دیگری از پرش سقوط آزاد، مدلی است که فرد پرش کننده در زمان پرش سقوط آزاد یک تخته شبیه به تخته های اسکی و یا موج سواری را به زیر پای خود بسته و پس از پرش به انجام حرکات آکروباتیک می پردازد. در بعضی از موارد این افراد پس از باز کردن چتر خود بر روی سطوح کوهستانی و برفی فرود آمده و به وسیله اسکی به پایین کوه عزیمت می کنند. البته این تخته قابل جدا شدن از پا در آسمان را دارد و به محض احساس خطری از طرف شخص پرش کننده می توان آن را جدا کرد.

حل پازل‌های مکعبی

پازل های مکعبی که امروزه در بازار به اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و طرفداران بسیار زیادی را برای خود دارند. مسابقات رکوردگیری زیادی در سطح جهانی برای حل این گونه از پازل ها هر ساله برگزار می شود و علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند.

مسابقه رالی با ماشین چمن‌زنی

مسابقه های رقابتی با وسایل موتوری از جمله رقابتهای جذاب در سطح دنیا هستند که هر ساله توجه افراد زیادی را به خود جلب می کنند. انواع و اقسام متفاوتی از خودروها و موتورسیکلت ها در این گونه رقابت ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما یکی از رقابتهایی که اخیر مورد توجه قرار گرفته است مسابقه با ماشین های چمن زنی است. این مسابقه بیشتر در زمین هایی با پوشش گیاهی برگزار می شود.