امکاناتی برای فراهم کردن نیازهای کی‌روش نداریم

به گزارش افکارنیوز به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، محمد عباسی وزیر ورزش،کفاشیان و نبی رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال و سفیر ایران در ترکیه به همراه کاروان تیم ملی متشکل از کادرفنی و سرپرستی و بازیکنان و همچنین سه مدیرعامل باشگاه های سپاهان، استقلال و پرسپولیس شب گذشته و پس از بازی در ضیافت شام سرکنسولگری ایران در ترکیه شرکت کردند.

عباسی وزیر ورزش در این ضیافت شام گفت: تحلیل های متفاوتی درباره تیم ملی و عملکرد این تیم و همچنین وضعیت فوتبال کشور وجود دارد و افراد متفاوتی در این باره نظر می دهند. باید تاکید کنم در این میان غیرفوتبالی ها نمی توانند درباره وضعیت فوتبال کشور نظر بدهند یا تحلیل ارائه کنند. باید بینیم که درباره آینده فوتبال کشور چه کارهایی باید انجام دهیم و مهندسی کار چگونه خواهد بود؟ باید با برنامه جلو رفت و برنامه ها را هم به خوبی پیش از اجرا طراحی کرد.

وزیر ورزش درباره بازی تیم ملی مقابل آلبانی گفت: بازی با آلبانی یک بازی تمرینی بود و برای بازی مقابل ازبکستان بازیکنان و کادر نقاط ضعف و قوت را به خوبی دیدند. بازیکنان در این بازی خسته بودند و ما به نتیجه بازی توجهی نداریم. همه دیدند که بازیکنان تیم ملی در این بازی زحمات خوبی کشیدند و مردانه جنگیدند.

عباسی درباره کی‌روش سرمربی تیم ملی گفت: وجود کی‌روش در فوتبال ایران فرصت مناسبی برای ما مدیران ورزش و شما بازیکنان تیم ملی است و فدراسیون فوتبال با آوردن کی‌روش ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است. اما باید دید فدراسیون فوتبال برای ۸ بازی حساس تیم ملی چه برنامه ای دارد که سرافراز از این مرحله بیرون بیاییم؟

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هم در ادامه مراسم درباره بازی با آلبانی گفت: بچه ها نشان دادند از جنگندگی خوبی برخوردارند و می خواهند بازی را ببرند. ما جلسات خوبی با کی‌روش و نکونام به عنوان سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران داشتیم تا سیاست های حمایتی را در تیم ملی در پیش بگیریم اما باید بگویم فدراسیون فوتبال در حال حاضر امکانات لازم برای برآورده کردن نیازهای تیم ملی و برنامه های کی‌روش را ندارد. در واقع باید بگویم که برنامه های کی‌روش بودجه ای می طلبد که بودجه فدراسیون کفاف آن را نمی دهد و ما به کمک وزارت نیاز مبرم داریم.

در این لحظه عباسی وزیر ورزش گفت: من قول حمایت کامل از تیم ملی را می دهم. با گفتن این جمله همه حاضران در ضیافت وزیر ورزش را مورد تشویق قرار دادند.

در ادامه جلسه کی‌روش سرمربی تیم ملی هم چند دقیقه صحبت کرد و گفت: حمایت شخص وزیر ورزش باعثخوشحالی خانواده فوتبال به خصوص اعضای تیم ملی فوتبال بزرگسالان خواهد بود. به عنوان کسی که از جنس فوتبال هستم از این حمایت ابراز خرسندی می کنم و از صمیم قلب اعتقاد دارم که با تیم ملی که در اختیار داریم، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و باشگاه ها و همه دست اندرکاران ما می توانیم موفق شویم و به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برسیم. ما وقتی برای تلف کردن نداریم و به اندازه کافی فرصت ها را از دست داده ایم. در نهایت این را باید بگویم که ملت ایران لیاقت حضور در جام جهانی را دارد و واقعا این حق فوتبال ایران است که تیم ملی اش به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کند.

محمود حیدری سرکنسول ایران در استانبول با خوشامدگویی به وزیر ورزش و رئیس و دبیرکل فدراسیون و همچنین کاروان تیم ملی فوتبال ایران از حضور در کمپ استانبول ابراز خوشحالی و برای تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آرزوی موفقیت در تمام بازی های پیش رو در مرحله مقدماتی، کرد.