مدافعان احتمالی تیم ملی ایران در بازی امروز با سوریه

حتی اگر مرتضی پورعلی گنجی و سید مجید حسینی هم مصدوم نمی‌شدند باز دراگان اسکوچیچ دست از زوج شجاع خلیل زاده و محمد حسین کنعانی زادگان جلوی سوریه بر نمی‌داشت.

اخبار واصله از اردوی تیم ملی حکایت از آن دارد که زوج آشنای کنعانی زادگان و خلیل زاده که در  پرسپولیس  خیلی خوب چفت و هماهنگ شده بودند قرار است پنج شنبه برابر سوریه در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی معتقد است این زوج نقطه اطمینان تیم ملی در این دیدار خواهد بود.

کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده

پس از انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ایران، در دیدار تدارکاتی اول برابر ازبکستان محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده در مرکز خط دفاع تیم ملی قرار گرفتند. این در حالی بود که مرتضی پورعلی گنجی مدافع کهنه کار تیم کشورمان به دلیل مصدومیت دعوت نشده بود.

اسکوچیچ با تصمیمی درست و منطقی، شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان را به عنوان زوج میانی خط دفاعی راهی میدان کرد. آن هم در حالی که این زوج چند روز پیش تر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم پاختاکوری صف آرایی کرده بودند که شاکله تیم ملی ازبکستان را تشکیل می داد.

در بازی دوستانه بعدی برابر بوسنی، دراگان اسکوچیچ تصمیم گرفت با دفاع ۳ نفره پورعلی‌گنجی، کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده به مصاف حریف برود.

در دیدار دوستانه تیم ملی ایران برابر سوریه که با برتری ۳ برصفر تیم ایران به پایان رسید نیز دراگان اسکوچیچ دوباره دفاع چهار نفره را انتخاب و بار دیگر از زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان استفاده کرد.

این دو مدافع سرزن، قلدر و کم اشتباه نقش عمده‌ای در قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم و رسیدن این تیم به فینال آسیا داشتند و از هماهنگی زیادی برخورداربودند.

کنعانی زادگان حتی درآن بازی یک گل زد و در ادامه نیز در بحرین به همراه شجاع خلیل زاده در بازی های مهم تیم ایران در مقدماتی جام جهانی به میدان رفتند.

امیدواریم تیم ملی کشورمان بتواند با این دو مدافع تنومند و پرقدرت به همراه سایر بازیکنان نه تنها گلی از سوریه نخورد بلکه اولین پیروزی خود را هم جشن بگیرد.