واکنش کارشناس مشهور به شانس پیروزی استقلال مقابل الهلال

مسعود معینی در خصوص شرایط  استقلال  برای دیدار با الهلال اظهار داشت: مجیدی مربی بسیار خوبی است، اما دغدغه‌های زیادی دارد. او فصل پیش به بازیکنان پاداش می‌داد و خودش در مذاکرات شرکت می‌کرد. ساختار استقلال ایراد اساسی دارد و مربی فقط و فقط باید روی مسائل فنی و تاکتیکی تمرکز کند. مجیدی در این مدت کادرفنی با ثبات و قدرتمندی نداشته و مجیدی باید در این موضوع بازنگری داشته باشد. این تیم به یک سرپرست بزرگ نیاز دارد، کار سرپرست فقط تحویل برگه تعویض به داور چهارم نیست و نقشی کلیدی و مهم در تیم دارد. پرسپولیس از زمان برانکو به یک ساختار سازمان یافته و مستحکم رسیده و یحیی گل محمدی با درایت بالا راه برانکو را ادامه می‌دهد. او شناخت خیلی خوبی از بازیکنان دارد و مرا یاد جلال طالبی می‌اندازد.

وی ادامه داد: در این سال‌ها حتی در کادر پزشکی و بدنسازی هم نقایصی داشته ایم و بازیکنان زیادی مصدوم و ناآماده بوده‌اند. رایکوف وقتی در استقلال بود در تمرینات به بازیکنانی مثل علی جباری و مهدی حاج‌محمد خیلی فشار نمی‌آورد و باید این نکات در تمرینات لحاظ شود.

پیشکسوت استقلال در رابطه با شانس استقلال مقابل الهلال تصریح کرد: دور گروهی بازی‌های درخشانی از این تیم دیدیم و اگر آبی‌ها در شرایط ایده‌آل باشند با یک بازی مستحکم می‌توانند الهلال را در همان دقایق ابتدایی تحت فشار بگذارند. بازیکنان ایرانی معمولا در بازی‌های بین المللی و دیدار‌هایی که در خارج از کشور برگزار می‌شود خوب ظاهر می‌شوند. اگر سرمربی استقلال بودم تیم را طوری می‌چیدم که از دقیقه اول پرس کند، چون تیم‌های عربی اگر در یک سوم زمین خود تحت فشار قرار گیرند عملا زمین‌گیر می‌شوند. در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند بیفتد و اگر بتوانیم کنترل میانه میدان را در دست بگیریم و در دقایق ابتدایی و انتهایی بازی حریف را پرس کنیم می‌توانیم به آن‌ها ضربه بزنیم. نکته مثبت استقلال این است که تیمی سرعتی و چابک است.

مسعود معینی

وی درباره اضافه شدن گابریل پین به کادرفنی استقلال گفت: نقش سرمربی از مربی و دستیاران کاملا متفاوت است. مجیدی در استقلال همه کار انجام می‌دهد و آسایش و تمرکز زیادی ندارد. او باید با فکر آزاد بتواند به برنامه ریزی و امور تاکیتیکی بپردازد. پدری که در ۴ جا کار کند نمی‌تواند به خوبی کنار خانواده اش باشد. در کادر فنی هرکس وظیفه خاصی دارد و اضافه شدن مربی ایتالیایی از بار روی دوش مجیدی می‌کاهد. الکس فرگوسن می‌گوید: اگر تیم شما پول و زمین و... ندارد، اما بازیکنان خوب دارد خطاب به آنها بگویید همه چیز در برد است و در باختن هیچ چیزی وجود ندارد. مجیدی باید به شاگردانش القا کند اگر موفق شوید به همه چیز می‌رسید و با شکست به چیزی نخواهید رسید.

معینی در خصوص گزینه‌هایی که پیرامون صندلی مدیریت باشگاه استقلال از آن‌ها نام برده می‌شود، عنوان کرد: در همه جا ۶ ماه فکر می‌کنند سپس تصمیم می‌گیرند در استقلال ۲ روز فکر می‌کنند و تصمیم می‌گیرند و ۶ ماه فکر می‌کنند که چه اتفاقی افتاده است! افرادی که قبلا در استقلال بوده اند به درد این تیم نمی‌خورند چرا که اگر کارایی داشتند همان زمان در باشگاه می‌ماندند. هواداران به کسانی که زیاد حرف میزنند و شعار می‌دهند اعتماد نکنند. مدیر استقلال باید کارآمد، علاقه‌مند و پاسخگوی هوادار، رسانه‌ها و بازیکنان باشد. گزینه‌هایی که مطرح هستند اگر به استقلال بیایند می‌شوند مددی دوم و افشارزاده سوم!