عزم جدی فدراسیون در بحث‌ VAR

موعود بنیادی‌فر درباره رونمایی از سیستم VAR آنلاین اظهار داشت: خوشبختانه اکنون سیستم مورد تایید فیفا وارد کشورمان شده است. سیستم خوبی بود که پس از دیدار ایران و کره‌جنوبی با آن کار کردیم. تمام تجهیزاتی که برای انجام کار با VAR نیاز است وجود دارد. خوشبختانه تستی که با این سیستم داشتیم خیلی خوب بود. انشاء الله بتوانیم همین روند را جلو ببریم.

وی درباره تعداد دوربین‌های سیستم فعلی و اینکه آیا قرار است از آن در تمام ورزشگاه های کشورمان استفاده شود، پاسخ داد : هشت دوربینی که صدا و سیما از آن استفاده می کند به شکل لایو به ما داوران VAR می‌دهند‌. خوشبختانه تمام صحنه ها و تصاویر را داریم و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

عزم جدی فدراسیون در بحث‌ VAR

داور فوتبال کشورمان افزود: در جریان این موضوع که قرار است در کدام ورزشگاه ها از سیستم استفاده شود نیستم اما آنچه دیدیم سیستم معقول و خوبی است‌ که  امیدواریم برای آموزش و دیدارهای لیگ برتر هم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

بنیادی‌فر در خصوص مدت زمان تکمیل آموزش داوران برای سیستم VAR گفت: در دوره‌ای که دو سال قبل در مالزی شرکت کردم در ۶-۵ روز توانستم حدود ۸۰ درصد مسائل مورد نیاز برای گرفتن مدرک را طی کنم‌. فکر نمی‌کنم خیلی کار سخت و زمانبری باشد‌.  فدراسیون اگر زودتر برای آموزش داوران اقدام کند، سریع تر به نتیجه می رسد و امیدوارم همین اتفاق رخ بدهد. عزم جدی در این مورد وجود دارد.

وی درباره اینکه آیا آموزش داوران تا نیم فصل تمام می‌شود، گفت: به این موضوع امیدوارم. 

داور فوتبال کشورمان درمورد اینکه یکی از راه های نشان دادن خط های آفساید کالیبره کردن زمین است، گفت: امشب به دلیل کار فشرده ای که انجام شد، چندان سمت این قضیه نرفتیم ولی این سیستم چنین حالتی دارد‌.

بنیادی فر درخصوص عملکرد احمد الکاف در بازی ایران و کره جنوبی، گفت: نمی‌توانم به این سوال جواب بدهم.