توضیحات شریفی درباره آخرین وضعیت فدراسیون فوتبال

حسین شریفی ، سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از جلسه اعضای هیئت رئیسه و مدیران عامل باشگاه‌ها درباره حاشیه های این فدراسیون اظهار کرد: این جلسه به پیشنهاد رئیس فدراسیون برگزار شد و خوشبختانه بیشتر مدیران عامل باشگاه‌ها حضور داشتند. واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها یکی از مسائل مطرح شده در این نشست بود که موافقان و مخالفانی هم داشت. در نهایت مقرر شد کارگروه چابک‌سازی لیگ فوتبال ایران با حضور چند مدیرعامل تقویت شود و از بین تیم‌های پرهوادار، صنعتی، پیشرو و بخش خصوصی ۴ نماینده انتخاب و به کارگروه اضافه شوند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: حتما در فدراسیون فوتبال از این حرکت استقبال می‌کنم. کسی از پول بدش نمی‌آید. اگر باشگاه‌ها بتوانند مبالغ بهتری را بیاورند، ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و رویکرد ما برون سپاری خواهد بود. به طور قطع الزاماتی برای این برون سپاری خواهیم داشت و تضمین‌های مالی گرفته خواهد شد.

توضیحات شریفی درباره آخرین وضعیت فدراسیون فوتبال

شریفی درباره شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی فوتبال ایران دو بازی مهم و سخت را پیش رو دارد. شاید بگویند سوریه تیم راحتی است یا لبنان تیمی است که در آسیا اسم و رسمی ندارد؛ اما این تیم همین حالا سوم گروه است و نمی توان گفت از پیش بازنده است.

شریفی در ادامه گفت: فدراسیون فوتبال ایران روزهای سختی را سپری می کند. هواپیمایی زاگرس به عنوان همراه پروازی تیم فوتبال ایران نتوانسته است مجوزهای لازم را برای پرواز به لبنان بگیرد و در واقع با این که عزیزی خادم با دو هواپیمایی دیگر هم صحبت کرده، اجازه پرواز برای آن ها هم صادر نشده است.

خبرنگاری این احتمال را مطرح کرد که ممکن است صادر نشدن مجوز پرواز به خاطر شرایط سیاسی لبنان باشد که شریفی در واکنش به این سوال گفت: من چون در جریانش نیستم، نه چیزی را می توانم تایید کنم و نه تکذیب؛ اما عددهایی که به ما اعلام می شوند، عددهای به شدت عجیب و غریبی هستند و فدراسیون فوتبال هم دست تنها است. خواهشم این است دوستانمان در وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور در این مسئله به ما کمک کنند. به هر حال فدراسیون همراه پروازی خودش را داشته، اما در این راه با مشکلاتی مواجه شده است و باید هر چه زودتر جایگزین پروازی اعلام شود. تیم ملی اگر قرار است در یکی دو روز ابتدایی هفته آینده تهران را به مقصد لبنان ترک کند، باید هر چه زودتر تکلیف این داستان مشخص شود.

سخنگوی فدراسیون در بخش پایانی صحبت هایش از مسئولان به صورت مستقیم برای رفع مشکل درخواست کمک کرد: خواهش می کنم آن هایی که می توانند کمک کنند، امروز به یاری فدراسیون بیایند. روزی که تیم پیروز است و روزی که تیم برنده است، همه دوست داریم عکس یادگاری بگیریم و همه هستند. البته حق همه هم است، اما در این روزهای سختی و تنگنا توقع داریم دوستان کمک کنند.