آخرین وضعیت استقلال از زبان طباطبایی

هادی طباطبایی پیشکسوت باشگاه استقلال در حاشیه مراسم تقدیر از پیشکسوتان این تیم اظهار داشت: مشکلی که استقلال دارد این است که همیشه برای پیشکسوتان افراد دیگری تصمیم گرفته‌اند و این بزرگ‌ترین مشکلی است که پیشکسوتان داشته اند. اگر خود پیشکسوتان کنار هم جمع شوند و با هم تصمیم بگیرند، این چند دستگی‌ها از بین می‌رود.  امروز جلسه‌ای برگزار شد و چند روز پیش هم با بهتاش فریبا بحث و تبادل نظر کردیم که چرا باید این اتفاقات بیفتد.  

او افزود: اگر پیشکسوتان مدیریت می‌خواهند بروند برای خود گروهی تشکیل بدهند. خیلی مهم است پیشکسوتان دور هم جمع شده و برای خودشان تصمیم بگیرند. به عنوان پیشکسوت می‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم، اما متاسفانه وقتی قرار است تشکیلاتی دور هم جمع شوند و بحث پیشکسوتان مطرح می‌شود، می‌بینیم همه از محل‌های مختلف می‌خواهند بیایند و این دیگر معنی پیشکسوتی نمی‌دهد. خیلی‌ها را می‌شناسیم که کمک می‌کنند، اما چرا خودمان نباید تشکیلاتی درست کنیم تا کاری برای خود انجام دهیم.  

آخرین وضعیت استقلال از زبان طباطبایی

طباطبایی در ادامه بیان کرد: نمی‌دانم چگونه این بحث را مطرح می‌کنند که فردی باید عضو هیئت مدیره استقلال شود که با خودش پول بیاورد. کجای دنیا اینگونه است؟ اگر قرار باشد فردی فقط با پول آوردن عضو هیئت مدیره یک باشگاه شود، تصمیم گیری‌ها درست، نخواهد بود. هیئت مدیره باید تصمیم‌گیری‌های کلان را انجام دهد و اجرا در دست مدیریت و کادرفنی باشد.

او اضافه کرد: سال‌ها این موضوع را فریاد زدیم که چرا باید افرادی خارج از حوزه فوتبال و خانواده استقلال برای این باشگاه تصمیم بگیرند. ظرفیت‌های زیادی وجود دارند و کار‌های زیادی می‌توان انجام داد. متاسفانه در سال‌های اخیر افرادی تصمیم می‌گرفتند که خودشان هیچ جایی در فوتبال نداشتند، اما ما که در فوتبال هیچ کاره بودیم باید پاسخگوی هواداران می‌شدیم.   فوتبال در جهان جزو چند تجارت اول است.  اگر الگو‌های اجرا شده را با فرهنگ و شرایط جامعه تطبیق بدهیم، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

پیشکسوت استقلال درباره دیدار ایران مقابل لبنان و حاشیه‌های ایجاد شده قبل از این مسابقه، گفت: یک ماه قبل گفتم برای تیم ملی نگران هستم، زیرا بیشتر از اینکه تیم محور باشد، بازیکن محور شده است و این موضوع برای آینده فوتبال کشورمان نگرانی ایجاد می‌کند. همیشه این ظرفیت وجود ندارد. لبنان تیمی نیست که شرایط را برای ما سخت کند. بازیکنان جانشین خیلی خوبی داریم، اما نگران آینده فوتبال هستم مهدی طارمی باید تمرکزش را روی کار بگذارد و اگر مشکلی وجود دارد، درون خانواده باشد. اگر قرار است نقدی باشد، آن را در اختیار کارشناسان بگذارد.

طباطبایی ادامه داد: هر جایی هم در فوتبال دنیا بایستید به هر حال یک بازیکن هستید و باید تحت فرمان مربی باشید. امیدوارم اختلافات، درون تیم حل شوند. طارمی بازیکنی شایسته و ظرفیت‌های تیم ما هم به مراتب بیشتر از این است و باید از آن استفاده کنیم. به استفاده نشدن از این ظرفیت‌ها نقد دارم، اما باید هرکسی سرجای خودش باشد و بچه‌ها بیشتر روی کار خود تمرکز کنند، زیرا احتمال دارد این قضیه نه تنها در تیم ملی بلکه روی عملکرد خود طارمی در باشگاه پورتو هم تاثیر بگذارد.  

او ادامه داد: آن نقطه‌ای که تیم ملی قرار است به آن برسد، روشن نیست. صعود تیم ملی تا حد زیادی به جام جهانی مسجل شده، اما نگران هستم باز هم به آن نقطه برسیم که می‌گوییم بچه‌های ما مرد روز‌های سخت هستند. اگر قرار باشد بازهم از این شعار استفاده کنیم، آن برای صعود از گروه خودمان در جام جهانی به کار بگیریم نه اینکه بخواهیم فقط در جام جهانی حضور داشته باشیم، زیرا ظرفیت فوتبال ما بالاتر از این حرف‌ها است.