​احتمال صعود ایران به جام‌جهانی در پایان هفته هفتم

افشین عبداللهیان کارشناس ورزش در میز‌هوادار گفت: یکی از دلخوری‌ها و انتقادهای همیشگی کارشناسان و خبرنگاران ورزشی به این است که چرا به حیات و وفات ورزشکاران آنطور که باید ارج نهاده نمی‌شود. 

وی با اشاره به نامگذاری یک میدان نزدیک میدان نقش‌جهان اصفهان به نام سرهنگ محمود یاوری در سالروز درگذست ایشان، مطرح کرد: همچنین در کنار یکی از جایگاه‌های ورزشگاه نقش‌جهان،سردیس آقای یاوری نصب شد و شناسنامه ایشان هم به موزه اصفهان رفت.

وی در ادامه با اشاره به پیروزی تیم بانوان شهرداری سیرجان، از نایب قهرمانی بانوان ایرانی در مسابقات فوتبال باشگاه‌های آسیا خبر داد.

این کارشناس در بخش دیگر صحبت‌های خود بازی تیم ملی ایران در برابر لبنان را تحلیل و اظهار کرد: تیم ایران در یک بازی نه‌چندان ایده‌آل اما هوشمندانه که توانست از وقت‌اضافه‌ها خیلی خوب بهره بگیرد، در برابر لبنان به پیروزی رسید. در بازی فردا مقابل سوریه، اسکوچیچ از حضور در کنار زمین محروم و داخل زمین هم علیرضا جهانبخش ۲ کارته است.

وی با اشاره به دیدارهای قبلی ایران با سوریه، ابراز داشت: در مجموع این دو تیم ۲۹ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند و سوریه تنها در یک بازی تیم ما را شکست داده است. برخی‌ها می‌گویند با پیروزی مقابل سوریه، ایران به جام‌جهانی صعود می‌کند در صورتی که اصلا اینطور نیست.

عبداللهیان یادآور شد: ۳ هفته آخر بازی‌ها ۹ امتیازی است، باید دید نتیجه دیدارهای سایر تیم‌ها چه می‌شود. احتمال دارد که در پایان هفته هفتم، صعود به جام‌جهانی را جشن بگیریم‌.

گفتنی است برنامه سلام تهران برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای مصطفی امامی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.