پیروزی تیم ملی ایران بر سوریه و صعود به جام جهانی

مهرزاد معدنچی مهاجم پیشین تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران، این روزها در کادرفنی فجر سپاسی حضور دارد و اولین تجربه لیگ برتری خود را پس از صعود به سطح اول فوتبال ایران می‌گذراند.

او به سوالات پیرامون وضعیت تیم فجر سپاسی پاسخ داده و همچنین در خصوص شرایط تیم‌ملی اظهار نظر کرده است.

مهرزاد معدنچی درباره عملکرد تیم ملی در بازی با لبنان اظهار داشت: از وقتی گفتند بازی راحتی مقابل لبنان داریم، پیش بینی می‌شد چنین بازی را ببینیم ولی شرایط جوی هم خوب نبود چون باد خیلی زیادی می‌آمد و این مساله روی کیفیت هر دو تیم، مخصوصا تیم ایران که تیم با کیفیت تری نسبت به لبنان است تاثیر گذاشته بود.

او افزود: بازی کردن مقابل چنین تیم هایی شاید از قبل پیش بینی شود که راحت است اما هر چقدر در بازی جلوتر می‌روید بازی سخت تر می‌شود. تیم لبنان فوتبال با کیفیتی بازی نمی‌کرد و دنبال این بود که فقط یک مساوی از ایران بگیرد و بازنده نباشد و بازی درجا و ساکنی بازی می‌کردند و دوست داشتند زمان بازی را با وقت تلف کردند بگیرند. تیم ملی روی یک اتفاق گل دریافت کرد چون آقای بیرانوند احساس کرده بود توپ به بیرون رفته و بخاطر شرایط جوی و باد زیادی که وجود داشت گل خوردیم. اگر در نیمه اول ما به لبنان گل زده بودیم می‌توانستیم خیلی راحت تر بازی را ببریم اما این نشانه خوبی است که بازیکنان تیم ملی تا دقیقه ۹۵ با انگیزه بودند و دنبال این بودند که سه امتیاز را بگیرند و دست از تلاش برنداشتند و آخر بازی هم مزد زحمتشان را گرفتند.

معدنچی با اشاره به تاثیر عدم حضور مهدی طارمی روی بازی ایران با لبنان گفت: ما باید یک واقعیت را قبول کنیم که اگر در بازی با لبنان مهدی طارمی حضور داشت ما در گلزنی کار سختی نداشتیم و می‌توانستیم راحت تر به گل برسیم. البته بازیکنان دیگری هم که در زمین بودند موقعیت های گل زیادی داشتند اما من امیدوارم هر چه سریع تر مسائل حل شود و تیم ملی بتواند با پتانسیل کامل بازی کند.

پیروزی تیم ملی ایران بر سوریه و صعود به جام جهانی

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: این مسائل خیلی خوشایند نیست اما من فکر می‌کنم خیلی از کارشناسان و بزرگان فوتبال درباره این مساله صحبت کردند و زیاد به این مساله دامن زده شد، شلوغ شد‌. خیلی مساله بزرگی نبود و مهدی هم یک بازیکن حرفه ای هست. من چون در تیم فجر مربی هستم بیشتر درک می‌کنم که بازیکنان باید مطیع سرمربی باشند و اگر مربی انتقادی می‌کند بازیکنان نباید پاسخ بدهند و حرمت ها باید حفظ شود. این اتفاقات مساله خوشایندی نبود و تاثیر آن را در بازی با لبنان دیدیم که اگر مهدی در آن بازی حضور داشت خیلی راحت تر می‌توانستیم سه امتیاز را بگیریم. این حواشی اصلا زیبا نیست‌. مهدی طارمی جزو برند های فوتبال ایران است و چند سال است در اروپا بازی های خیلی خوبی انجام می‌دهد و باید این سرمایه ملی را حفظ کنیم و انشاالله این مشکلات حل شود و مهدی دوباره به تیم ملی برگردد.

بازیکن سابق تیم ملی ایران در خصوص بازی امروز تیم ملی مقابل سوریه عنوان کرد: سوریه بازی قبل را مساوی کرد و الان دو امتیازی است و تقریبا ناامید هستند و کارشان تمام شده است ولی تیم هایی که مقابل ایران بازی می‌کنند باانگیزه هستند و ما باید از بازی قبل تجربه‌ ای کسب کنیم. من نمی‌گویم تیم ملی، لبنان را دست کم گرفت و آن بازی شرایط خاص خودش را داشت ولی بازیکنان تیم ملی باید از اول بازی سعی کنند که در نیم ساعت اول به سوریه گل بزنند چون هر چه زمان بازی جلوتر برود، شرایط سخت تر خواهد شد. من امیدوارم امروز بتوانیم سه امتیاز را بگیریم و فکر می‌کنم با سه امتیاز امروز دیگر مشکلی برای صعود نداشته باشیم.

وی در واکنش به انتقاداتی که با وجود نتایج خوب علیه دراگان اسکوچیچ مطرح می‌شود اظهار داشت: آقای اسکوچیچ رزومه آنچنانی ندارند اما وقتی یک مربی در فضایی کار می‌کند و نتیجه می‌گیرد، نظرات تغییر می‌کند. درست است آقای اسکوچیچ رزومه خوبی ندارد ولی ایشان با بازیکنان بزرگی کار می‌کنند که بخشی از آنها در اروپا بازی می‌کنند و بازیکنان با کیفیتی هستند و هندل کردن خود این بازیکنان کار ساده و آسانی نیست و ایشان نتیجه گرفته و عملکرد خیلی خوبی داشتند. عده ای انتقاد می‌کنند اما انتقاد باید سازنده باشد و وقتی مربی که نتیجه می‌گیرد همه باید حمایت کنیم. فکر می‌کنم حق آقای اسکوچیچ است که در جام جهانی هم روی نیمکت تیم بنشیند.

مربی تیم فجرسپاسی شیراز درباره وضعیت این تیم توضیح داد: ما یک تیم بسیار یک دست، جوان و بی ادعا داریم و امسال کار بسیار سختی داریم. فجر همیشه از قدیم الایام بازیکن ساز بوده تا اینکه بخواهد مهره های ستاره جذب کند. اگر به گذشته برگردیم فجر همیشه به تیم های بزرگ پرسپولیس و استقلال و تیم ملی معرفی کرده است. ما امسال بعد از هشت سال به لیگ برتر آمده‌ایم و هدفمان این است که بتوانیم یک تیم یک دست داشته باشیم و تیم را در لیگ حفظ کنیم.

او در خصوص شرایط تیم بعد از تعطیلات گفت: چند بازیکن مصدوم داشتیم که در تعطیلات بهتر شدند و به تمرینات اضافه شدند. در حال آماده شدن هستیم و یک بازی سخت مقابل پیکان داریم امیدواریم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

معدنچی با اشاره به بازی هفته چهارم تیم فجر مقابل استقلال و حواشی این بازی عنوان کرد: پیش از بازی با استقلال می‌دانستیم بازی سختی داریم چون استقلال امسال از لحاظ بازیکن وضعیت خوبی دارد. بازیکنان خیلی خوبی جذب کرده و بازیکنان سال قبل را هم اکثرا حفظ کرده‌اند و دو خارجی خوب اضافه کرده‌اند. شاکر خدا هستیم که توانستیم آخر بازی با تلاش و کوششی که بچه ها داشتند دقیقه آخر بازی را مساوی کنیم. مساوی کردن مقابل استقلال برای ما نتیجه بسیار ایده آلی است چون استقلال تیم بزرگ و قابل احترامی است. آن بازی هم در صحنه پنالتی گل خوردیم و بحث داوری این بازی هم به کنار. همین که تیم ما دست از تلاش برنداشت و تا دقیقه ۹۵ مقابل تیم بزرگی مثل استقلال به گل رسیدیم خیلی باارزش بود.

او در خصوص صحبت هایی که در واکنش به اظهارات فرهاد مجیدی پس از بازی داشت، توضیح داد: وقتی مصاحبه ای می‌شود شاید منظور من طور دیگری برداشت شود. بحث من این بود خود فرهاد مجیدی فوتبالیست بزرگ و گلزنی بوده و مطمئنا خودش گل های قشنگ زده و گل های زشت هم زده است. همه ما فوتبالیست ها در عمرمان هم گل های قشنگ زده‌ایم و هم گل های زشت زده‌ایم. یک بازیکن وقتی دقیقه ۹۵ با تلاش و هر طوری شده با شانه ها یا حتی سرش گل می‌زند، گل است و فرقی ندارد زشت باشدیا زییا. ایشان بعنوان یک گلزن نباید درباره بازیکن جوان و بی ادعا و یک تیمی که بی ادعا آمده‌اند و دقیقه ۹۵ با تلاش بازی را مساوی کرده‌اند اینطور صحبت کنند‌. ما باید احترام تیم حریف را نگه داریم و درباره تیم خودمان صحبت کنیم. من هیچوقت به خودم اجازه نداده‌ام درباره تیم استقلال صحبت کنم و من باید روی تیم خودمان تمرکز کنم. حرف خاصی نزدم و فقط گفتم که آقای مجیدی بهتر است درباره تیم خودش صحبت کند و درباره بازیکن ما صحبت نکند و شاید تیتر آن مصاحبه حاشیه ای باشد. وقتی در پرسپولیس بودم تیم استقلال رقیب من بوده و برای من قابل احترام است. فکر می‌کنم فوتبال ایران را در آسیا با پرسپولیس و استقلال می‌شناسند.

مربی تیم فجر درباره کیفیت زمین حافظیه اظهار داشت: زمین حافظیه افتضاح است‌. اینطور نیست که خودمان از وضعیت زمین راضی باشیم. ما بخشی از بازیکنان لیگ یک را نگه داشتیم و اگر به بازی های سال گذشته نگاه کنید می‌بینید ما خیلی خوب روی زمین فوتبال بازی می‌کردیم و امسال هم چند بازیکن باکیفیت به ما اضافه شده‌اند. زمین تمرین ما زمین مناسبی است و تمام کار و تاکتیک ما روی زمین است و ما اصلا مهاجم بلندزن نداریم که بخواهیم فقط دنبال بردن توپ های هوایی باشیم. ما هم دلمان می‌خواهد فوتبال بازی کنیم‌. ما در آبادان ۲-۰ بازی را بردیم و می‌توانید ببینید تیم ما تیمی است که می‌تواند روی زمین هم کار کند و فکر می‌کنم در زمین حافظیه دو تیم متضرر می‌شوند. من نگران این هستم که بازیکنان آسیب نبینند. از مسئولان استان فارس که همیشه تلاش می‌کنند و خدمتگزار فوتبال فارس هستند خواهش می‌کنم، تلاش مضاعفی داشته باشند تا بتوانیم هرچه زودتر استادیوم فارس را آماده کنیم و میزبان تیم های لیگ برتری باشیم چون وقتی اینجا می‌آیند فقط فکرشان این است که زمین خراب است و این اصلا در شان و شخصیت استان فارس و شهر شیراز نیست.

او با اشاره به بازی هفته پنجم فجر مقابل پیکان گفت: بازی راحتی نداریم. از امتیازات تیم پیکان مشخص است که تیم خوب و باکیفتی است و ما با کادرفنی چند بازی تیم پیکان را دیده‌ایم و نقاط ضعف و قوت آنها را درآوردیم و تمرین‌ می‌کنیم. پیکان تیم بسیار خوب و دونده ای دارد و اصلا بازی راحتی برای ما نیست اما اینطور هم نیست که تیم ما دست و پا بسته باشد. ما دنبال امتیاز هستیم. با تمرینات خوبی انجام داده‌ایم و انشاالله در روزهای آینده با برنامه ای که داریم بتوانیم تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم و از این بازی سخت امتیاز بگیریم.

معدنچی در پیش بینی از آینده فجر در فصل جاری عنوان کرد: همه ما صادقانه کار می‌کنیم؛ مدیریت باشگاه و کادرفنی که در راس آن آقای کلانتری است همه صادقانه کار می‌کنیم و رمز موفقیت تیم ما یک دل بودن ماست. تیم فجر تمام تلاشش را می‌کند که بعد از هشت سال بتوانیم حتی جزو پدیده های لیگ برتر هم باشیم. من خیلی به این تیم خوشبین هستم. بچه های تیم که من یک بخشی از آنها را دو سال است می‌شناسم و یک بخشی هم تازه اضافه شده‌اند، بازیکنان با وجدان، با تلاش و باغیرتی هستند و این می‌تواند یک امتیاز مثبت برای ما باشد من مطمئنم امسال در ادامه لیگ تیم خوبی خواهیم داشت.

او در پایان درباره وضعیت تیم پرسپولیس در لیگ بیست و یکم اظهار داشت: من در خدمت تیم فجر هستم و بهتر است صحبت زیادی نکنم اما همیشه برای تیم پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم. من پرسپولیسی هستم و از بچگی پرسپولیس را دوست دارم‌ و من فکر نمی‌کنم پرسپولیس وارد بحران شده باشد و انشاالله به شرایط خوب و آرامشی که سال های گذشته داشتند برگردند و بتوانند تیم خیلی خوبی داشته باشند.