افشاگری مسعود شجاعی از ماجراهای ویلموتس

 مسعود شجاعی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران که تا زمان سرمربیگری مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت می شد، روایت جدیدی از قهر این مربی بلژیکی و ماجراهای پیش از بازی با عراق دارد.

مسعود شجاعی در تازه ترین مصاحبه خود با اشاره به مشکلات تیم ملی در زمان ویلموتس گفت: با احترامی که برای ویلموتس قائل هستم باید بگویم او خیلی به تیم ملی کمک نکرد. یا تفکراتش با مدل بازی ما نمی خواند یا زمانش کم بود.

افشاگری مسعود شجاعی از ماجراهای ویلموتس

مسعود شجاعی ادامه داد: ویلموتس حتی برای بازی با عراق به خاطر طلبش به ایران نمی آمد. چهار، پنج روز به بازی مانده بود که از راه های مختلف دوست صمیمی اش را پیدا کردم و از او خواستم به ویلموتس بگوید این بازی (دیدار با عراق) برای ما دربی منطقه ای و یک مسابقه مهم؛ نه تنها برای صعود به جام جهانی بلکه برای مردم ایران اهمیت دارد و گفتم بگویید آقای ویلموتس لطف کنند بیایند و به مشکلات مالی بعد از بازی با عراق رسیدگی کنند.

شجاعی خاطرنشان کرد: او سفت و سخت پیغام داد که "این بار دوم است که تکرار می شود و اگر طلبم را نگیرم نمی آیم". این را که شنیدم یک مقدار از ویلموتس دلسرد شدم. من رفتار کی روش را دیده بودم که با کم و کاستی های بی شمار روبرو بود ولی سفت و سخت پای تعهدش ایستاده بود. خیلی وقت ها کی روش پول خودش و دستیارانش را به غیر از کم و کاستی های تیم و پاداش ها نمی گرفت ولی در آخر می گفت "نمی توانیم پا پس بکشیم و باید قوی تر بجنگیم تا حرفمان را به کرسی بنشانیم". این شعار کی روش بود.

وی با بیان اینکه همان زمان از ویلموتس دلسرد شده بود، تاکید کرد: وقتی او آمد، سه - چهار روز برای عراق فرصت تمرین داشتیم. تیم ملی، آن انسجام را نداشت. شناخت ویلموتس از فوتبال ایران، بازیکنان، لیگ ایران و لژیونرها کم بود و نتوانست تیم را جمع و جور کند ولو اینکه این تیم (تیم ملی فعلی ایران که در آستانه صعود به جام جهانی است) با همین بازیکنان در اختیار ایشان بود و فقط در این تیم من و اشکان دژاگه نیستیم.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران که با «گل بزن» صحبت می کرد، گفت: نتایجی که گرفتیم در خور شان نبود. متاسفم برای این قضیه. بازی با عراق هم خیلی تلخ بود. یکسری بازی ها هستند که کمی تفاوت دارند. در همه مسابقات باید قوی و محکم باشیم و برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم ولی یسکری بازی ها تفاوت دارد. در باشگاه ها هم همینطور است. در تیم ملی باید بهترین نمایش را داشت ولی بعضی بازی ها مثل عراق، بحرین، کره جنوبی و ژاپن حساسیت بیشتری دارند و آنها هم این احساس را به ما دارند.

مسعود شجاعی افزود: روز بازی با عراق روز تلخی بود. دوست داشتیم ببریم. آن اتفاق بد هم برایم افتاد (اخراج از زمین) ولی اشتباه صد درصد داوری بود که مرا اخراج کرد بخصوص در کارت زرد دوم. دیگر گذشته است و نمی شود کاری کرد. تجربه ای شد تا هم من و هم تیم ملی از آن استفاده کنیم.