برگزاری کنفرانس خبری حق استقلال است

سعید فتاحی ، نماینده باشگاه استقلال اظهار کرد: ماده ۳۱ آیین نامه فدراسیون فوتبال در خصوص کنفرانس‌های خبری به شکل واضح عنوان کرده است که نشست‌های خبری قبل از بازی توسط باشگاه‌ها و با هماهنگی و همکاری هیئت فوتبال آن منطقه برگزار می‌شوند و در آن حرف دیگری مطرح نشده است.

او ادامه داد: به دلیل این که سال‌های گذشته تیم‌ها درخواستی برای این کار نداده بودند، کنفرانس‌ها در تهران و در سازمان لیگ برگزار می‌شدند و در شهرستان‌ها باشگاه‌ها میزبانی می کردند. این نکته را باید بگویم که ما در تیم استقلال قبل از اجرای این کار به سازمان لیگ نامه زدیم و درخواست کردیم که طبق قانون نشست‌ها را خودمان برگزار کنیم که آن‌ها در جواب ما گفتند آیین نامه عوض شده است و ما هم طبق قانون جواب دادیم و ثابت کردیم به دلیل این که قانون آن‌ها در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب و ابلاغ نشده است، می‌توان آن را اجرا نکرد.

برگزاری کنفرانس خبری حق استقلال است

فتاحی افزود: تبلیغات محیطی را تا به امروز سازمان لیگ برای باشگاه استقلال انجام داده، امسال این موضوع به دست خودمان افتاده است و بابت این موضوع از دوستان در فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم. امیدوارم سایر باشگاه‌ها نیز به این موضوع بپردازند و تبلیغات محیطی را خودشان در دست بگیرند.

فتاحی گفت: اگر سازمان لیگ گزارشی علیه برگزاری کنفرانس‌های خبری استقلال به کمیته انضباطی ارسال کرده باشد، خلاف قانون است و این کمیته هم بر اساس قانون رای خواهد داد. برگزاری کنفرانس خبری حق باشگاه استقلال است و ما از حاضر نشدن مربی تیم پرسپولیس و سپاهان در ۲ بازی گذشته خود ضرر کردیم. با توجه به اطلاع رسانی که کرده بودیم به هر ۲ باشگاه مذکور گفتیم به دلیل این که شما در کنفرانس‌های ما شرکت نکرده اید، ما نیز در نشست‌های شما حاضر نمی‌شویم؛ چرا که ما از عدم حضور شما ضرر کردیم.

فتاحی در انتها گفت: این طرحی که باشگاه استقلال برای برگزاری کنفرانس‌های خبری اجرایی کرده، شرایط خوبی را برای همه فراهم کرده است؛ چرا که ما برای ۱۳ کنفرانس خبری خود ۳۹ میلیارد تومان قرارداد بستیم که به سازمان لیگ پرداخت کنیم که این اتفاق در فوتبال ما سابقه نداشته است. به طور کلی این موضوع برای تمام باشگاه‌ها خوب بوده و درآمد باشگاه‌ها از ۳ میلیارد به ۷ میلیارد تومان رسیده است.