قضاوت بازی ایران و امارات به داور جنجالی عمانی رسید

تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین دیدار خود از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، به مصاف امارات می رود. شاگردان دراگان اسکوچیچ برای حفظ صدرنشینی و صعود به عنوان تیم نخست، در پی کسب 3 امتیازی خانگی این بازی هستند.

در همین رابطه، کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری از عمان را برای این بازی انتخاب کرده است. احمد ابوبکر سعید الکاف ملقب به احمد الکاف داور 38 ساله و جنجالی عمانی قضاوت این بازی را برعهده دارد. أبوبکر سالم مهد و راشد الغیثی دو هموطن الکاف او را در قضاوت این بازی حساس همراهی می کنند ضمن کریشنا دیلان پریرا از سری لانک داور چهارم این بازی است و نوبورو ایشیاما از ژاپن هم ناظر داوری خواهد بود.

قضاوت بازی ایران و امارات به داور جنجالی عمانی رسید

احمد الکاف در سال 2017 و در رقابت های مقدماتی جام جهانی دیدار ایران و ازبکستان را قضاوت کرد که شاگردان کی روش با گل های آزمون و طارمی به برتری دست یافتند. آخرین قضاوت این داور برای تیم ملی ایران، به تقابل با کره جنوبی در همین مرحله فعلی مقدماتی جام جهانی برمی‌گردد که با تساوی یک – یک به پایان رسید.

این داور همچنین در رقابت های باشگاهی دیدارهای زیادی را برای نمایندگان ایران سوت زده که آخرین مورد آن به دیدار تراکتور و نیروی هوای عراق در رقابت های فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گردد که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

قضاوت دیدار پرحاشیه الهلال و پرسپولیس که با تساوی 2 – 2 به پایان رسید و خطایی که بیرون محوطه جریمه از سوی محمد انصاری به روی بازیکن الهلال رخ داد و الکاف به سود تیم سعودی اعلام خطای پنالتی کرد به همراه عدم اعلام خطای هند پنالتی ماشاریپوف در جریان دیدار استقلال و پاختاکور به سود آبی های پایتخت در فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا، از قضاوت جنجالی الکاف است.