واکنش کفاشیان به عزل عزیزی‌خادم

علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، در واکنش به عزل عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه‌ که عوض شد، مقداری شرایط را تغییر داد. در اساسنامه قبلی داشتیم که هیئت رئیسه می‌تواند عضوی از مجمع را به هر دلیلی تعلیق کند،‌ می‌تواند موقتاً این کار را انجام دهد و بعد از آن در مجمع تصمیم‌گیری اصلی صورت بگیرد. این بار هیئت رئیسه این مورد را برای یکی از ارکان فدراسیون انجام داد، من خودم مقداری ابتدا تعجب کردم و تصور می‌کردم که نمی‌توان برای یکی از اعضای هیئت رئیسه این کار را انجام داد. به نظر من مقداری اینجا باید صرف نظر از اینکه افراد چه عملکردی داشته‌اند، طوری باید اساسنامه را ببینیم که خدای نا کرده به فوتبال آسیب نخورد.

وی اشاره کرد: یکی از صدمه‌هایی که فوتبال ما همیشه خورده این است که در گذشته همیشه بلاتکلیفی در مدیریت‌هایش وجود داشته است. نمی‌گویم که دوره من دوره خوب یا موفقی بوده است ولی همین که مقداری ثبات وجود داشت و در این ثبات کارها پیش رفت مقداری وضعیت شکل گرفت. فدراسیون ما یک سال با سرپرستی اداره شده و الان بعد از یک سال باید دوباره با سرپرست اداره شود. این روند نمی‌تواند برای فوتبال خوب باشد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه «من فقط نگران فوتبال هستم و نگران اشخاص نیستیم» عنوان کرد: هر شخصی که می‌آید باید در این سیستم کارش و فوتبال را پیش ببرد. من نگران فوتبال هستم ولی این احتمال هست که هرکسی در مسند کار قرار بگیرد ولی عملکردش تاحدی قابل قبول نباشد منجر به برکناری‌اش شود. قبلا این تصمیمات گرفته شده است. از سال ۵۸ که نگاه می‌کنم عمر مدیریت روسای فدراسیون فوتبال، ۲ سال و ۲ سال و نیم و ۳ سال بیشتر نبوده است.

واکنش کفاشیان به عزل عزیزی‌خادم

این مسائل به نفع فوتبال کشور نیست و فوتبال صدمه می‌بیند. اگر روند کشورهای آسیایی را ببینیم که فوتبال پایدار دارند و ۹۵ درصد آنها روند با ثباتی را طی می‌کنند و این باعث می‌شود روند خوبی در آن فدراسیون جلو برود. باید فکر اساسی برای این موضوع کنیم.