درس بزرگ مورینیو به یک خبرنگار

از مرحله نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا امشب آاس رم به مصاف لسترسیتی خواهد رفت. بازی رفت در زمین لستر برگزار خواهد شد و از حیث بازگشت مورینیو به ورزشگاه کینگ پاور هم جذابیت های خاص خود را خواهد داشت. مورینیو می تواند اولین افتخار خود با رم را در لیگ تازه تاسیس فوتبال اروپا کسب کند و به اولین مربی ای تبدیل شود که در این تورنمنت به قهرمانی رسیده است. او سابقه هدایت چلسی، تاتنهام و منچستر را در انگلیس دارد. با چلسی سه قهرمانی لیگ و با منچستر نیز هرچند قهرمان لیگ نشد ولی 4 جام دیگر کسب کرد.

مورینیو در نشست خبری این بازی گفت:« لسترسیتی از چند مزیت در این دیدار برخوردار است. این سیزدهمین بازی ما در لیگ کنفرانس است و بهای این تعداد بازی را با از دست دادن چند امتیاز در سری آ پرداخت کردیم. تیمی چون لسترسیتی با 30 بازیکن هم سطح می تواند از ترکیب چرخشی استفاده کند اما ما نمی توانیم و باید بهایش را بپردازیم. لسترسیتی فقط 7 مهره هجومی فوق العاده در خط حمله دارد. دقت کنید ما در مورد لیورپول، یونایتد یا سیتی حرف نمی زنیم. منظور ما لسترسیتی است و این دقیقا تفاوت تیم های انگلیس با سایر کشورهاست. دیگر مزیت لسترسیتی این است که آنها نگران جایگاه خود در لیگ برتر نیستند اما رقابت برای ما در سری آ ادامه دارد و همچنان ممکن است پنجم، ششم، هفتم یا هشتم شویم. دوران سخت اما پر هیجانی برای ماست.»

مورینیو ادامه داد:«  تاکنون نیمه نهایی های زیادی در مسابقات اروپایی تجربه کردم و می توانم بگویم در این مرحله نام و کیفیت تیم ها مهم نیست؛ همیشه همه چیز 50-50 است. هدف ما کسب پیروزی است اما در صورت شکست به بازی برگشت در خانه فکر خواهیم کرد. 

 سومین نیمه نهایی اروپایی رم طی پنج سال اخیر؟ باید به سرمربیان قبلی، بازیکنان و باشگاه تبریک گفت. اگر سهمیه لیگ قهرمانان اروپا طبق رنکینگ یوفا بود، سهمیه رم هر سال تضمین شده بود. رسیدن به نیمه نهایی مهم است اما نه به اندازه رسیدن به فینال. اگر به فینال نرسید، نیمه نهایی نمی تواند خیلی اهمیتی داشته باشد.»

درس بزرگ مورینیو به یک خبرنگار

یکی دیگر از سوالاتی که از مورینیو مطرح شد در مورد انتخاب اریک تن هاخ به عنوان مربی جدید منچستریونایتد بود. خبرنگار از آقای خاص پرسید که برای تن هاخ، مربی جدید باشگاه سابق تان توصیه ای دارید که با پاسخ جالبی روبرو شد.

مورینیو رو به خبرنگار گفت:« روی نقطه درستی دست گذاشتی؛ باشگاه سابقم. من دیگر مربی منچستریونایتد نیستم و توصیه ای هم ندارم.»

خبرنگار دوباره سوال کرد که هیچ توصیه ای؟ و مورینیو بازهم با تاکید گفت که هیچ توصیه ای ندارد.

پاسخ مورینیو در شبکه های اجتماعی و میان دوست داران منچستر بازتاب خوبی داشت:

یکی نظر داد: من واقعا مورینیو را دوست دارم

دیگری نوشت: او در واقع ما را تحقیر می کند.

شخص دیگری در توییتر نوشت: نمی توان مورینیو را سرزنش کرد، این سوال چه اهمیتی داشت و برای چه مطرح شد؟

توییت دیگر: به نظر مورینیو احترام می گذارم.