قهرمانی زودهنگام، پاشنه آشیل استقلال مجیدی می‌شود؟

استقلال به نخستین و اصلی ترین هدف خود در فصل جاری دست یافت اما ماموریت آبی پوشان در این فصل خاتمه پیدا نکرده و یک هدف بزرگ و غیر ممکن در ابتدای فصل، در حال رقم خوردن است!

استقلال در سه هفته آینده لیگ برتر در حالی به مصاف آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان می رود که نتایج این بازی ها تاثیری در قهرمانی اش نخواهد داشت اما شکست نخوردن در این سه دیدار به منزله رقم خوردن یک رکورد ویژه در تاریخ لیگ برتر است که شاید در آسیا هم کم نظیر باشد.

در فوتبال اروپا و در چند دهه اخیر، آرسنال تنها تیمی بوده که در سال ۲۰۰۴ توانسته قهرمانی در انگلیس را بدون تحمل حتی یک شکست به دست آورد و مزد خود را با دریافت یک جام قهرمانی طلایی دریافت کرد.

حالا استقلالی ها هم انتظار دارند این تیم با نباختن در سه دیدار آینده، این رکورد را نهایی کند و یکی از بهترین قهرمانی های فوتبال ایران را رقم بزند. اما قهرمانی زودهنگام استقلال، می تواند تبدیل به پاشنه آشیل این تیم در سه هفته آینده شود و نخستین باخت را به علت کم انگیزگی به تیم فرهاد مجیدی متحمل کند.

فرهاد مجیدی بارها و بارها گفته که قهرمانی بدون شکست برای او مهم نبوده اما از سخنانش پیداست که چندان هم به این کار بی میل نیست؛ به طوری که بعد از شکست دادن فولاد در اهوار، در جواب خبرنگاران حاضر در نشست خبری گفت که قبل از بازی به بازیکنانش گوشزد کرده که هر ۱۲ امتیاز باقی مانده را می خواهد که این مسئله به معنی درخواست او برای حفظ رکورد شکست ناپذیری است.

مجیدی تا به همین جای فصل هم بهترین رکورد یک تیم در لیگ برتر را ثبت کرده اما نباختن او و تیمش تا انتهای فصل، یک رکورد ویژه خواهد بود.

در سه بازی آینده استقلال، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان و در نهایت نفت مسجد سلیمان با این تیم بازی می کنند که از این بین، نفت برای بقا می جنگد و اگر بقای این تیم تا هفته آخر مسجل نشود، قطعا کار سختی در انتظار استقلال خواهد بود اما در غیر این صورت، سایر رقبا هم در جدول انگیزه ای ندارند، مگر اینه هوس خراب کردن رکورد استقلالی ها را داشته باشند.

باید دید ترس و گمان هواداران این تیم از احتمال بی انگیزگی استقلال در سه بازی آینده، به چه ترتیب خواهد بود و آیا مجیدی می تواند با وجود قهرمانی تیمش را با قدرت به میادین بفرستد؟

قهرمانی زودهنگام، پاشنه آشیل استقلال مجیدی می‌شود؟

البته که برای حفظ این رکورد، مجیدی نباید ترکیب دومش را به میادین بفرستد و استقلال هم باید همچنان با قدرت به زمین مسابقه برود.