پاداش حیرت‌انگیز فیفا برای تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

یکی از راه‌های درآمدزایی فدراسیون‌های فوتبال در سراسر دنیا و پاداش‌های قابل توجهی که به بازیکنان تیم ملی می‌رسد، از طریق جام‌های جهانی در ادوار مختلف بوده که رقم این پاداش در جام جهانی 2022 قطر افزایش چشمگیری داشته است.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال( فیفا ) در مجموع ۴۴۰ میلیون دلار پاداش برای ۳۲ تیم شرکت‌کننده در مسابقات جام جهانی در نظر گرفته که ۳۰ درصد از پاداش، به هر تیم تعلق می‌گیرد و سهم بازیکنان است و ۷۰ درصد نیز به فدراسیون‌ها می‌رسد.

پاداش تیم‌های حاضر در جام جهانی به‌ترتیب زیر توزیع می‌شود:

پاداش حیرت‌انگیز فیفا برای تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

قهرمان: ۴۲ میلیون دلار

نایب قهرمان: ۳۰ میلیون دلار

سوم: ۲۷ میلیون دلار

چهارم: ۲۵ میلیون دلار

تیم‌های پنجم تا هشتم: ۱۷ میلیون (در مجموع ۶۶ میلیون دلار)

تیم‌های نهم تا شانزدهم: ۱۳ میلیون دلار (در مجموع ۱۰۴ میلیون دلار)

تیم‌های هفدهم تا سی و دوم: ۹ میلیون دلار (در مجموع ۱۴۴ میلیون دلار)

به این‌ترتیب تیم ملی فوتبال ایران حتی اگر در مرحله گروهی مسابقات نیز حذف شود، ۹ میلیون دلار( ۲۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) پاداش می‌گیرد که ۳۰ درصد این مبلغ یعنی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار(حدود ۸۵ میلیارد تومان) سهم بازیکنان است‌.

به این‌ترتیب هر بازیکن حاضر در فهرست نهایی تیم ملی در جام جهانی، ۱۱۷ هزار دلار(حدود ۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان) پاداش دریافت خواهد کرد که رقم قابل توجهی برای فوتبالیست‌های ایرانی است.

در این شرایط و در روزهایی که گفته می‌شود فدراسیون فوتبال ایران با بحران مالی شدیدی روبه‌رو است، تزریق این پول می‌تواند آن را از حالت ورشکسته نجات بدهد‌.

نکته: مبلغ پاداش محاسبه شده در متن فوق، به ازای هر دلار ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه شده است.