بازگشت فغانی به فوتبال ایران بعد از ۲۸۴ روز

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال یکی از تماشاگران هفته سوم لیگ برتر بود و با حضور در ورزشگاه پاس‌قوامین تهران، مصاف هوادار و صنعت‌نفت آبادان را تماشا کرد. افشاریان بعد از اتمام این مسابقه در جمع خبرنگاران، یک خبر مهم را اعلام کرد و توضیح داد که در هفته چهارم لیگ برتر، شاهد حضور علیرضا فغانی در جمع داوران قضاوت‌کننده در لیگ برتر فوتبال ایران خواهیم بود.

افشاریان از دیداری که قرار است فغانی قضاوت کند هم پرده برداشت و اعلام کرد که این داور بین‌المللی فوتبال که تنها نماینده ایران در جام جهانی 2022 قطر است، مسئولیت قضاوت تقابل حساس سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان را برعهده خواهد داشت. امروز کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران هفته چهارم را منتشر کرد که به صورت رسمی نام علیرضا فغانی هم در بین داوران هفته به چشم می‌خورد.

بازگشت دوباره به لیگ برتر؛ «فغانی» و چالش جدید

علیرضا فغانی مسئولیت قضاوت یکی از مهم‌ترین تقابل‌های هفته چهارم را برعهده گرفت؛ تقابل شاگردان ژوزه مورایس و جواد نکونام. فغانی در شرایطی به لیگ ایران بازگشته که آخرین‌بار در هفته پنجم فصل گذشته لیگ برتر و در مصاف استقلال و نساجی مازندران قضاوت کرده بود، مسابقه‌ای که با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

داور بین‌المللی فوتبال ایران حالا بعد از 284 روز مجدداً فرصت قضاوت در لیگ برتر را به‌دست آورده و محمدرضا ابوالفضلی , علی اکبر نوری به همراه مهدی اجاقی او را برای قضاوت این دیدار حساس که چهارشنبه نهم شهریورماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد، همراهی می‌کنند.

فغانی با توجه به تعطیلی یک ماهه لیگ استرالیا به ایران سفر کرده و احتمالاً در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر هم قضاوت خواهد داشت و بعد از آن اگر هفته ششم لیگ برتر در شهریور ماه برگزار نشود، مجدداً به کشور استرالیا باز می‌گردد. چون در اواخر شهریور ماه فیفادی ماه سپتامبر آغاز شده و مسابقات لیگ برتر ایران هم تعطیل می‌شود.

داور تکراری برای نبرد سرخابی‌ها با نمایندگان خوزستان

پرسپولیس در شرایطی در هفته دوم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف فولاد خوزستان رفت که قضاوت این مسابقه حساس برعهده پیام حیدری بود. حیدری ماموریت خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و اشتباه تاثیرگذاری از او در جریان مسابقه مهم هفته دوم رخ نداد تا این داور باتجربه در فهرست کمیته داوران برای هفته‌های پیش‌رو باقی بماند و متوجه محرومیت و یا تعلیق احتمالی نشود.

حیدری حالا بعد از یک هفته استراحت، برای قضاوت در هفته چهارم لیگ برتر از کمیته داوران ابلاغ دریافت کرده و ماموریت دارد تا در مصاف حساس استقلال و نفت مسجدسلیمان در مسجدسلیمان داوری کند. پیام حیدری امیدوار است بعد از قضاوت موفق در مصاف پرسپولیس و فولاد، بار دیگر تقابل سرخابی‌های پایتخت و نماینده‌ای از خوزستان را با قضاوت موفق به پایان ببرد و بتواند داوری بدون‌اشتباهی را در مصاف استقلال و نفت مسجدسلیمان داشته باشد. استقلال سه‌شنبه هشتم شهریورماه در مسجدسلیمان میهمان نفت خواهد بود.

61974068

«سلطانی» دوئل پرسپولیس و صنعت‌نفت را سوت می‌زند

امیر سامان سلطانی، داور انتخاب شده برای تقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی و رضا پرکاس است. سلطانی جزو داوران آینده‌دار فوتبال ایران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده و در فصول گذشته توانسته دیدارهای حساسی همچون تقابل سپاهان - تراکتور را قضاوت کند و در مصاف هفته گذشته فولاد خوزستان و تراکتور تبریز هم در نقش داور چهارم فعالیت داشت و حالا باید در ورزشگاه آزادی، مصاف حساس پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت را سوت بزند.